پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: بهتر است شهرداری‌ها برای دفن اصولی و بهداشتی زباله‌ها طرح تفکیک از مبدأ را به عنوان یک رویکرد اساسی در ترویج دفن زباله‌ها و پسماندها در بین عموم مردم مورد توجه قرار دهند.

شعار سال : علی آذرنژاد عصر روز دوشنبه 18 آبان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در اردبیل اظهار کرد: در کنار این امر شهرداری اردبیل به راحتی می‌تواند با جذب سرمایه‌گذاران در مدیریت پسماند و بازیافت آن به صورت کمپوست و یا تولید انرژی از طریق زباله‌های شهری اقدام کرده و زمینه رفع بسیاری از نگرانی‌ها را فراهم کند.

وی به زندگی تحول‌یافته امروز و رغبت مردم برای استفاده از مواد پلاستیکی و یکبار مصرف اشاره کرد و گفت: این خود آسیب‌ها و دغدغه‌هایی را به همراه دارد که اگر مراقبت انجام نشود برخی نگرانی‌ها را به همراه دارد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت مدیریت درست در این زمینه و توجه دادن مردم به اصل کار را در رویکرد مطلوب‌سازی امور و اقدامات مشابه یادآور شد و افزود: تا زمانی که خود مردم پای کار نیایند، انجام کار و روند امور بهبودی پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مدیریت دفن پسماند در استان به طور جدی پیگیری می‌شود، تصریح کرد: باید دستگاه‌های اجرایی ذیربط در ساماندهی و مدیریت دفن پسماند استان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چراکه این موضوع با سلامت انسان مرتبط است.

آذرنژاد با بیان اینکه اگر جمع‌آوری پسماندهای شهری خوب مدیریت نشود به یک معضل زیست‌محیطی تبدیل می‌شود، بیان کرد: جمع‌آوری و دفن زباله‌های خانگی و صنعتی و مراکز پزشکی باید بیش از این ساماندهی و مدیریت شود.

وی اضافه کرد: به لحاظ اهمیت موضوع باید مدیران دستگاه‌های ذیربط شخصاً در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان حضور یابند و وظایفی که از سوی دبیرخانه این کارگروه به عهده آنها گذاشته شده به نحوه احسن اقدامات لازم را در مورد وظایف تعیین شده به عمل آورند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از شهرداران و سایر دست‌اندرکاران امر خواست در مورد مدیریت پسماندها و جمع‌آوری زباله‌ها مشارکت و همکاری مطلوب داشته باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ نشرخبر: 18 آبان 1394 کد مطلب: 13940818001320 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین