پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
نظافت بافت سنتی قطب گردشگری کشور، این روزها آزاردهنده‌تر شده است، اوضاع مناطقی که پذیرای هزاران مسافر داخلی و خارجی است نه تنها مناسب مسافران نیست بلکه به طور قطع زیبنده این شهر با تمدن و فرهنگ به درازای تاریخ نیست.
شعارسال: اردبیل به دلیل شرایط اقلیمی، بناهای تاریخی، گردشگری و همجواری با سرعین، به عنوان قطب گردشگری و توریستی کشور، در فصل بهار و تابستان پذیرای صدها هزار مسافر و گردشگر خارجی و داخلی است که پذیرایی مناسب از آنان نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان و همکاری شهروندان است.

میدان امام حسین (تازه میدان سابق) برای خیلی از مردمانی که به زادگاه خود مسافرت می‌کنند، نوستالژی خاصی را تداعی می‌کند اما مشاهده وضعیت بهداشتی جوی‌ها، خیابان‌ها و پیاده‌روهای این منطقه از شهر که بخشی از بافت سنتی شهر را شامل می‌شود، نه تنها برای آنان خوشایند نیست بلکه برای وجهه مسئولان و مردم این شهر نیز خوشایند نخواهد بود.

با توجه به این که بافت سنتی اردبیل در محدوده مناطقی چون تازه میدان، بازار قیصریه و ... قرار دارد و در فصل بهار و تابستان پذیرای هزاران مسافر داخلی و خارجی است، نه تنها وضعیت کنونی نظافت و بوی تعفن مسیر تازه میدان به طرفه پیرعبدلملک اردبیل در این مناطق مناسب نیست بلکه به طور قطع زیبنده این شهر با تمدن و فرهنگ به درازای تاریخ نیست.

ناگفته پیداست که گردشگران و مسافران برای گشت و گذار در اردبیل شهرک‌های تازه ساخت را انتخاب نخواهند کرد بلکه آنان دوست دارند بافت قدیمی شهر را ببینند و از آن لذت ببرند.

بخشی از مسافران هم کسانی هستند که از این شهر مهاجرت کرده و برای یادآوری خاطرات گذشته، سری به بازار شهر و خیابان‌های آن می‌زنند و با قدم زدن در خیابان‌های شهر، خاطرات کودکی خود را زنده می‌کنند و لذاست این بافت شهری بیش از سایر نقاط شهر نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان شهری برای نظافت و مبلمان شهری و همکاری اصناف و کسبه و شهروندان برای پاکیزه نگهداشتن آن باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان، تاریخ انتشار: یکشنبه 14 شهریور 1395، کدخبر: 56839، www.sabalaneh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین