پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۸۹۳۶۸
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
از شهروندان در هیچ زمان و مکانی، انتظار ابرمرد شدن نمی رود. بالغ بر 95 درصد شهروندان، یک زندگی عادی و کم دغدغه را جستجو می کنند. وظیفه دولت مردان و وکیل و وزیر است که شرایط را برای به ثمر نشستن تلاش های کوچک و انفرادی مردم و فراهم شدن حداقل ها و حتی حمایت از برخی از اقشار خاص ، مهیا کند. اما .... چه بگوئیم؟ یکی از وظایف حرفه ای رسانه ها نیز حساس سازی است. این کلیپ را منعکس کردیم تا بگوئیم ، هر دردی درمان می خواهد، با ابراز تاسف،کاری جلو نمی رود. صاحب خانه و شهروند محترم، حداقل توئی که از دستت کاری بر می آید ،لطفا به اندازه خودت، کاری بکن.

شعار سال: فعالیت جزیره ای و عموما غیر راهبردی در دستگاه های دولتی بی داد می کند. حساب کشی از عملکرد مدیران دولتی هم توسط رسانه ها و افکار عمومی ، جایگاهی ندارد. نهادهای نظارتی هم به اندازه کافی سرشان شلوغ بوده و هست. نتیجه اینکه، شاهد حاکمیت روزمرگی ، تعارض منافع و هدر دادن منابع هستیم. پیامدش را باید در شکاف طبقاتی ،افزایش اقشار آسیب پذیر،کاهش ازدواج و موالید،...... در یک کلام ،آسیب دیدگی تمدنی و توسعه ای دنباله گیری کرد. با وجود آنکه برخی از این دردها، درد این دولت و آن دولت نیست، ولی باور بفرمائید سقف بعضی از این مسائل آنقدر کوتاه است که با کنترات دادن و برون سپاری قابلیت حل دارد.  شایسته سالاری، ارتقا نظارت موثر شهروندی و رسانه ها ، ورود موثر سازمان های بازرسی و نظارتی و پاسخگو بودن  این نهادها در برابر حجم شکایات از ریز تا درشت، تنبیه حقوقی و قضائی مدیران متخلف دولتی بشکلی نظامند و مستمر ، استقرار نظام های چندسطحی کنترل دارایی ها و ثروت مدیران دولتی و نهادهای عمومی ، بستن درب های چرخان و ...... . بعد از آن ببینید چه کسی جرات کم کاری ، خیانت یا هدر دادن منابع و منافع کشور را دارد. توسعه ، فناوری جدیدی نیست، به کررات تجربه شده است، آدمش را می خواهد آقای مدیر ارشد اجرائی کشور. سرت سلامت ان شاالله .

تعداد بازدید : 3

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین