پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۹۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
الان اساسنامه جدید فدراسیون ایران طبق خواسته فیفا اصلاح و ارسال شده و ان‌شاءالله در همین هفته پاسخ فدراسیون جهانی فوتبال درخصوص تدوین پیش‌نویس نهایی اساسنامه خواهد آمد و بلافاصله بعد از تایید باید مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کنیم.

شعار سال: همگان انتظار داشتند علی کفاشیان بعد از بازگشت به فدراسیون فوتبال درسمت سرپرستی فدراسیون کارها را تا مجمع انتخاباتی رهبری کرده و امور را مدیریت کند اما تا به‌امروز این اتفاق نیفتاده و کفاشیان فعلا درسمت عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت است، هرچند خودش اعتقاد دارد مجوزی که باید در این خصوص اخذ می‌شد گرفته نشده و تا آن زمان نمی‌توان سمت سرپرستی را برای رئیس سابق فدراسیون فوتبال متصور بود. کفاشیان درخصوص این ماجرا و اتفاقات اخیر درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال و سایر موضوعات مرتبط دیگر پاسخگوی «فرهیختگان» شد.

بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال و جنگ و جدال با فیفا برسر اصلاح آن به کجا رسید؟

بعد از آخرین جوابی که به فیفا دادیم هنوز پاسخ فیفا نیامده و منتظریم.

موضوع دولتی یا غیردولتی‌بودن فدراسیون فوتبال به کجا رسید. این بحث بیشتر از همه‌چیز فیفا را حساس کرده و موجب برخی واکنش‌ها ازسوی این نهاد شده است.

ما اساسنامه را ارسال کردیم و روی آن تاکید کردیم که فدراسیون فوتبال ایران یک نهاد مستقل است و تمام موارد مورد نظر فیفا را هم در اساسنامه لحاظ کردیم، هرچند اعلام کردیم تابع قوانین جمهوری اسلامی هستیم. فکر نمی‌کنم دیگر مشکلی وجود داشته باشد چون نوع فدراسیون الان مستقل است یعنی مجمع و هیات‌رئیسه دارد و کسی نمی‌تواند رئیس را عزل کند. از آن‌طرف هم فدراسیون فوتبال تابع مقررات جمهوری اسلامی است.

اما فدراسیون درحالی به فیفا اعلام کرده بود از کمیته ملی المپیک ایران برای اساسنامه الگو می‌گیرد که گویا تعریف فیفا از اساسنامه کمیته ملی المپیک طور دیگری است و همین موضوع مشکلات بیشتری را به وجود آورده است.
در هر صورت اساسنامه کمیته ملی المپیک هم به همین شکل است. الان اساسنامه جدید فدراسیون ایران طبق خواسته فیفا اصلاح و ارسال شده و ان‌شاءالله در همین هفته پاسخ فدراسیون جهانی فوتبال درخصوص تدوین پیش‌نویس نهایی اساسنامه خواهد آمد و بلافاصله بعد از تایید باید مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کنیم.

پس با این توضیحات که می‌دهید ان‌شاءالله تعلیقی در کار نخواهد بود؟

خیر الحمدلله قضیه حل است چون هرچه را فیفا خواسته بود انجام دادیم و آن را به‌صورت مکتوب در قالب پیش‌نویس اساسنامه ارسال کردیم.

هوشنگ نصیرزاده در اظهارات عجیبی گفته بود اساسنامه فدراسیون ایران از اساسنامه فدراسیون کویت کپی شده است. این موضوع درست است؟

من که آن زمان نبودم اما این موضوع را فدراسیون فوتبال هم تکذیب کرد و ظاهرا آنها این کار را کرده بودند. البته من خیلی در جریان این امر نیستم.

گفته می‌شود شما به این شرط به فدراسیون فوتبال برگشتید که به‌عنوان سرپرست امور فدراسیون را تا برگزاری مجمع انتخاباتی رهبری کنید. چطور این اتفاق هنوز رخ نداده است؟

از آنجا که من بازنشسته هستم برای سرپرستی باید مجوزهای لازم را بگیرم که هنوز این اتفاق نیفتاده و تا آن زمان هم من نمی‌توانم سرپرست بشوم.

یعنی درحال اقدام برای این کار هستید؟

خیر فعلا که در هیات‌رئیسه هستیم و آنجا مشغولیم تا زمانی هم که مجوز را ندهند در هیات‌رئیسه هستم.

در آن زمان که به فدراسیون برگشتید این‌طور شنیده می‌شد که از مراجع بالاتر از شما خواسته‌اند با فدراسیون فوتبال همکاری کنید و مشکلی هم برای مجوز نخواهید داشت.

فعلا که هنوز مجوز نگرفته‌اند و تا وقتی هم که این اتفاق نیفتد همان بهتر چون در هیات‌رئیسه هستم و خیلی هم به کارها ورود نمی‌کنم.

پس با این وضعیت قضیه سرپرستی منتفی است؟

تا حالا که نشده است.

نخواستند این اتفاق بیفتد یا نشده است؟

در هر صورت این کار مجوز قانونی می‌خواهد و قانون مانع انجام این کار می‌شود و ما هم به قانون احترام می‌گذاریم.

کی‌روش درحالی از پایان اقدامات حقوقی علیه فدراسیون فوتبال ایران خبر داد که این توقع می‌رفت به‌عنوان یک دوست قدیمی از شما هم در پست اینستاگرامی یاد کند.

در قضیه اخیر من نه ورود داشتم و نه دخالت کردم و دوستان با سرمربی سابق تیم‌ملی در ارتباط بودند و این موضوع در حوزه کار من نبود.

به‌نظر شما ما اشتباه نکردیم برای جامی که سومی نداشت پاداش تعیین کردیم؟

بالاخره این موضوع پیش آمده است، هر‌چند من یک‌سال در فدراسیون نبودم و در جریان این موارد قرار نداشتنم.

مایلی‌کهن در مصاحبه اخیر خود بدون اینکه اسمی از مسئولان فدراسیون بیاورد این‌طور گفته بود که دوستان را از در بیرون می‌کنند اما از پنجره برمی‌گردند. در این خصوص شما نظری ندارید؟

مایلی‌کهن دوستانش را گفته، من که دوستش نیستم!

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه فرهیختگان ، تاریخ انتشار 2 مرداد    99، کد خبر:   43546، www.farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین