پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
المپیک توکیو یک سال دیگر زمان باقی‌مانده و قطعا اگر مسئولان به دنبال مدال‌آوری ملی‌پوشان هستند باید شرایط و اسباب را برای آنها فراهم کنند. در بیشتر کشورهای دنیا تیراندازان روزانه تعداد بالایی فشنگ در تمرینات خود استفاده می‌کنند و این در حالی است که بیشتر تیراندازان ما مجبور به تمرینات به صورت  خشک هستند. اگرچه تمرینات به صورت خشک الزامی است اما نباید بیشتر از حد معمول شود.

شعار سال: اگر بگوییم تیراندازان ایران با وجود مشکلات همیشگی نبود فشنگ و مهمات که درد همیشگی این رشته ورزشیاست؛ اما بارها در عرصه بین‌المللی خوش درخشیدند اغراق نکرده‌ایم.

پیش از شیوع ویروس منحوس کرونا و تعطیلی ورزش دنیا و تعویق المپیک، ۶ تیرانداز کشورمان جواز حضور در المپیک توکیو را به دست آوردند. نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم زاده، مهیار صداقت، هانیه رستمیان و جواد فروغی ۶ ملی‌پوش المپیکی کشورمان هستند که توانستند  سهمیه آوردگاه توکیو را از آن خود کنند؛  حتی نجمه خدمتی نخستین ورزشکاری بود که توانست چراغ کسب سهمیه المپیک را در کاروان ورزشی ایران روشن کرد.

این روزها که شرایط شیوع ویروس کرونا ورزش دنیا را با چالش روبه‌رو کرده است؛ همه مسابقات و اردوها لغو شده و به طبع شرایط در ایران هم به همین صورت است؛ البته چند روزی است که تمرین تیراندازان به صورت محدود در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شده و چهارشنبه هفته گذشته آخرین روز برگزاری اردوها بود و مشخص نیست شروع جدید اردوها چه زمانی خواهد بود.

در حال حاضر یکی از جدی‌ترین مشکلات تیراندازان کشورمان، نبود فشنگ و مهمات است؛ موضوعی که مشکل امروز و دیروز تیراندازی نبوده و قطعا با شرایط فعلی در آینده همچنان مشکل‌ساز خواهد بود؛ البته در گذشته علاوه بر نبود مهمات، لغو اردوهای برون مرزی تیراندازان در لحظات پایانی هم یکی دیگر از دغدغه‌های آن‌ها بود به طوری که ملی‌پوشان تا لحظه آخر نمی‌دانستند شرایط اعزام آن‌ها فراهم می‌شود یا خیر. 

به هر حال تا قبل از شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که ملی‌پوشان در اردوی هانوفر آلمان به سر می‌بردند؛ طبق تصمیم فدراسیون مقداری فشنگ و مهمات از آلمان خریداری شد و هر تیرانداز می‌توانست مقداری از مهمات را به ایران بیاورد تا برای تمرینات مشکلی نداشته باشند؛ اما با توجه به اینکه حجم فشنگ‌های خریداری شده بیشتر از حد معمول بود و نمی‌توانستند با یک پرواز آن را به ایران انتقال بدهند. 

از این‌رو  قرار بر این شد که فشنگ‌ها به صورت جداگانه به ایران ارسال شوند؛ اما غافل از اینکه شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌ریزی‌ها را مختل کرد و باعث محدودیت پروازی شد و در نهایت فشنگ‌های خریداری شده در آلمان ماندند و این روزها تیراندازان  المپیکی با کمبود فشنگ و مهمات روبه‌رو هستند. هر چند برخی از تیراندازان معتقدند فعلا با شرایط فعلی و تمرینات به صورت محدود با کمبود فشنگ مواجه نیستند اما نگرانی برای برگزاری تمرینات به صورت منجسم‌تر وجود دارد که قطعا آن‌ها را با کمبود فشنگ مواجه می‌کند.

تا المپیک توکیو یک سال دیگر زمان باقی مانده و قطعا اگر مسئولان به دنبال مدال‌آوری ملی‌پوشان هستند باید شرایط و اسباب را برای آنها فراهم کنند. در بیشتر کشورهای دنیا تیراندازان روزانه تعداد بالایی فشنگ در تمرینات خود استفاده می‌کنند و این در حالی است که بیشتر تیراندازان ما مجبور به تمرینات به صورت  خشک هستند. اگرچه تمرینات به صورت خشک الزامی است اما نباید بیشتر از حد معمول شود.

آنطور که اعلام شده گویا فشنگ‌ها قرار است در آلمان بمانند و هر زمان که ملی‌پوشان برای اردوی برون مرزی راهی هانوفر شدند با آن تجهیزات تمرینات را پیگیری کنند؛ اما قطعا نبود مهمات و فشنگ در تمرینات منجسم مشکلات زیادی برای آن‌ها به وجود می‌آورد و باید دید فدراسیون چه تدبیری می‌اندیشد.

 

شعار سال،‌ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی «آنا»، به تاریخ: ۴ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۵۰۳۶۷۲، www.ana.press.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
0
اصلا به ورزشکارهای ایرانی توجه نمیشه. فقط برای فوتبال هزینه های گزاف میشه در صورتی که پیروزی های فوتبال از خیلی از این ورزش های دیگه کمتره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین