پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۷۲۷
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴
رئیس فدراسیون تیراندازی امیدوار است با وجود مشکلات موجود، ورزشکاران این رشته تیراندازی بتوانند ضمن افزایش سهمیه‎های المپیک خو در توکیو مدال آور هم شوند.
شعارسال: علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی در نشست خبری این رشته که امروز سه شنبه برگزار شد، گفت: روزهای سختی را در پیش داریم و کماکان با مشکلات مالی و کمبود تجهیزات دست و پنجه نرم می کنیم. با این شرایط امیدواریم بتوانیم ضمن افزایش سهمیه المپیک، به نخستین مدال خود در این دوره از بازیها دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته تیم ملی تیراندازی برای تمرینات به هانوفر می رفت، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل مشکل دعوتنامه که در زمان تعطیلات ژانویه با آن مواجه شدیم، موفق نشدیم این سفر را انجام دهیم. البته یک اردو در دورتموند آلمان تدارک دیده ایم که به صورت جایگزین ملی پوشانمان در آن شرکت کنند. همین رقابتهای هند نیز در دستور کار است تا ملی پوشانمان با حضور در آن به آمادگی بیشتری برسند.

رئیس فدراسیون تیراندازی با بیان اینکه این فدراسیون در واردات تجهیزات مشکلات دارد، ادامه داد: تولید کنندگان داخلی هم جوابگوی نیاز ما نیستند. جنس ساچمه و فشنگ ملی پوشان در هر کارخانه با دیگری متفاوت است و می بایست تست های لازم انجام شود که کاری پیچیده و فنی است. ما بخاطر جبران این موضوع با هزینه های گزاف تیم ها را به اردو می فرستیم تا هم تمرین کنیم و هم به تجهیزات دسترسی پیدا کنیم.

دادگر تصریح کرد: در سال گذشته با برآوردی که انجام دادیم روزانه هر ملی پوش بیش از ۵۰۰ هزار تومان هزینه داشت که این هزینه امروز به یک میلیون تومان رسیده است. ما با همه این مشکلات در تلاشیم بهترین شرایط را فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که در رابطه با وضعیت بدهی های این فدراسیون مطرح شد، گفت: زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان بدهی وجود داشت که در یکسال گذشته ۴ میلیارد آن تسویه شده است. سعی کردیم در دوره خودمان نه تنها بدهی ایجاد نکنیم بلکه بدهی های قبلی را هم پرداخت کنیم. دو مربی خارجی ما مجموعا یک میلیارد از فدراسیون طلب داشتند که پرداخت شد. در تلاشیم با توافق با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و کمک منابع دیگر بخشی دیگری از بدهی مان را پرداخت کنیم.

دادگر با اشاره به برگزاری مجمع سالیانه فدراسیون تیراندازی در جزیره کیش گفت: با پیشنهاد و درخواست کیش در فدراسیون به این جمع بندی رسیدیم که مجمع در این منطقه برگزار شود. همه هزینه های این مجمع به عهده اسپانسر است و منطقه آزاد کیش میزبان هیات ها و خانواده های آنها نیز در صورت تمایل خودشان است.

وی در خصوص حضور پسر خود در تیم ملی اهداف پروازی گفت: پسر من در رشته اسکیت (یکی از بخش های اهداف پروازی) که رشته بسیار سختی است فعالیت می کند. در کشور ما تعداد ورزشکاران این رشته به ۱۰ نفر هم نمی رسند. در فدراسیون قبلی هم پسرم از ورزشکاران فعال بود و در این دوره پررنگ تر شد.

رئیس فدراسیون تیراندازی در این رابطه ادامه داد: ایشان با هزینه شخصی در تمرینات اسکیت حضور داشته و نهایتا در رکوردگیری قابلیت های خود را به اثبات رساند و مربی تیم ملی نیز او را به اردو دعوت کرده است. در اعزام به قطر دو نفر نخست با هزینه فدراسیون و دو نفر دوم با نصف هزینه ها و دو نفر بعدی با تمام هزینه توسط خودشان حضور خواهند داشت.

دادگر در خصوص اینکه گفته شده «پسر وی ژن خوب است و احتمالا به این دلیل توجه به رشته اهداف پروازی بیشتر از قبل شده است»، گفت: متاسفانه بعضی رسانه ها بر خلاف اخلاق عمل می کنند. گفتند اردوی خارجی و مربی خارجی بخاطر پسر آقای رئیس بوده است. نمی دانم روز قیامت چه پاسخی می خواهند بدهند. در این رشته ما مربی نداشتیم و یک مربی مسیحی به نام هنریک به تیم آوردیم. ایشان خارجی نیست و به رایگان هم به تیم تمرین می دهد. ما هیچ پول اضافی برای رشته ای که احتمال کسب سهمیه کمتر دارد، خرج نمی کنیم. این موضوع چه ربطی به فرزند من دارد.

رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص برنامه ریزی برای المپیک سال آینده میلادی و افزایش اعتبار فدراسیون و حقوق کم ملی پوشان عنوان کرد: سال ۲۰۱۹ سال کسب سهمیه المپیک برای اغلب فدراسیون هاست. کمیته ملی المپیک هم در این سال کمک می کند تا به بهترین نتیجه برسیم. در جلسه اخیر هیات رئیسه فدراسیون هم تصمیم گیری شد تا برای اردونشینان تغذیه، اسکان و تجهیزات رایگان در نظرگرفته شود و برای ملی پوشان ماهیانه مبلغ یک تا یک و نیم میلیون تومان حق الزحمه خواهیم داد. برای افرادی که سهمیه المپیک می گیرند هم مبلغی دیگر بر اساس چارچوب های موجود لحاظ می شود.

وی در خصوص لازلو عنوان کرد: حضور لازلو در تیم ملی تفنگ منشا خیر بسیاری بود. وی تکنیک های فنی زیادی در تفنگ به ما بخشید . مدیون او هستیم. این مربی با گلایه و ناراحتی از بدهی و بدقولی های گذشته کشور را ترک کرد و هیچ تمایلی برای حضور مجدد در ایران نداشت. اگرچه رضایت لازلو را جلب کردیم ولی به ایران بازنگشت. در مورد مربی دیگرمان سماکین هم باید بگویم مربی بسیار خوبی است و با کمک مربیان داخلی همپوشانی بسیار خوبی دارند و فدراسیون هم از عملکرد ایشان رضایت نسبی دارد.

دادگر در خصوص جنگ اخیر فوتبالی و غیر فوتبالی ها بر سر پاداش عنوان کرد: من موضع خاصی در این خصوص نمی گیرم. فقط این را می گویم که اغلب دوستان در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک این انتظار را از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش دارند تا توجه بیشتری به رشته های غیرفوتبالی شود.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 16 بهمن 1397 ، کدخبر: 4534469 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین