پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۶۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
گراني و نوسانات ارز در حالي اين روزها فشار اقتصادي بر جامعه وارد کرده که ورزش کشور را نيز تحت تأثير خود قرار داده است.

شعار سال: چند‌برابرشدن دستمزد مربيان خارجي،‌ اختصاص‌نیافتن دلار دولتي به فدراسيون‌ها، کمبود منابع مالي براي اعزام‌هاي برون‌مرزي تيم‌هاي ملي، همه و همه دست به دست هم دادند تا مديران ورزشي با چالشي جدي براي اداره امور اين حوزه مواجه شوند. در اين‌باره ديوان محاسبات کشور در نامه‌اي به وزارت ورزش و جوانان، از اين وزارتخانه درخواست کرده در اين شرايط نظارت دقيق‌تري بر امور فدراسيون صورت بگيرد و فقط در صورت لزوم تيم‌هاي ملي به اردوها و مسابقات خارج از کشور اعزام شوند.
اين اتفاق در حالي افتاده است که کمتر از 18 ماه ديگر به بازي‌هاي المپيک 2020 توکيو، بزرگ‌ترين رو‌يداد ورزشي دنيا باقي مانده و ورزشکاران ايراني از هم‌اکنون بايد کار خود را براي کسب سهميه ورودي اين بازي‌ها آغاز کنند. در اين وضعيت، تيراندازي يکي از رشته‌هايي است که ورزشکاران آن به دليل کمبود منابع مالي، بيشتر از ساير رشته‌ها در مضيقه قرار گرفته‌‌اند و روزهاي سختي را مي‌گذرانند. تيراندازان تا پيش از اين با وجود تحريم‌هاي بين‌المللي حداقل اين امکان برايشان مهيا بود که نبود مهمات (عدم واردات مهمات به کشور) را با حضور در اردوهاي خارجي جبران کنند اما گراني نرخ دلار حالا به قدري شرايط را براي آنها دشوار کرده که حتي نمي‌توانند در کمپ‌هاي خارجي تمرين کنند. علي دادگر، رئيس فدراسيون تيراندازي، ديروز در نشست خبري خود در اين‌باره توضيح داد: «مهمات يا از خارج وارد يا از اردوهاي خارجي تهيه مي‌شود. متأسفانه توليدکنندگان داخلي نمي‌توانند جواب‌گوي ما باشند چراکه اين ساچمه و فشنگ‌هايي که با آن تمرين مي‌کنند با مهماتي که با آن مسابقه دهند، متفاوت است. ضمن اينکه برخي از فشنگ‌ها به اسلحه‌ها نمي‌خورد. از طرفي اصلا مرغوبيت و کيفيت لازم را هم ندارند. براي جبران اين موضوع بايد با هزينه‌هاي گزاف به اردوي خارجي برويم تا مشکلات مهمات رفع شود. با تحريم‌هاي جديد واقعا مشکلات ما بيشتر از گذشته شده است. ما با همه مشکلات به جنگ ساير رقبا مي‌رويم با وجودي که از حداقل امکانات بهره‌مند هم نيستيم. هفته ديگر بايد در مسابقات قهرماني آسيايي هند که انتخابي المپيک است، شرکت کنيم. تلاشمان بر اين است چند روز زودتر ملي‌پوشان را به محل مسابقات بفرستيم تا با تمرين در اين کشور تا حدي عقب‌ماندگي‌هاي آنها را جبران کنيم.»
در مجموع نه رويداد کسب سهميه المپيک 2020 توکيو براي تيم‌هاي ملي تيراندازي (تفنگ، تپانچه و اهداف پروازي) در نظر گرفته شده است. دادگر در اين‌باره گفت: «مسابقات کره که چند وقت پيش برگزار شد، اولين رويداد کسب سهميه بود که ما در آن شرکت کرديم. هند دومين مسابقه است که هفته ديگر عازم هستيم. مي‌ماند هفت مسابقه ديگر که يکي از آنها را که در مکزيک برگزار مي‌شود، نمي‌توانيم شرکت کنيم. متأسفانه به دليل طولاني‌بودن مسافت و نبود پرواز مستقيم، نمي‌توانيم به مکزيک برويم چراکه هزينه زيادي را بايد متحمل شويم و در اين شرايط دستمان خالي است. تيراندازي ورزش پرهزينه‌اي است. تا سال گذشته روزانه هر ملي‌پوش براي فدراسيون ٥٥٠ هزار هزينه داشت که امسال بالاي يک ميليون تومان است. اسپانسري که بتواند جواب‌گوي ما باشد، نداريم. مذاکراتى داشته‌ايم اما نتوانستيم آنها را جذب کنيم. با همه اينها اميدواريم در همين وضعيت هم به سهميه‌هاي خوبي برسيم. تيراندازي ايران تاکنون در تاريخ حضورش در المپيک هشت سهميه المپيک گرفته و دو فيناليست در اين بازي‌ها داشته است. بيشتر توجه‌مان روي بانوان است و داريم روي آنها سرمايه‌گذاري مي‌کنيم. به هر حال، نتايج نشان داده که اين زنان در رشته تفنگ بيشتر از تيراندازان ساير رشته‌ها به توفيقات دست پيدا کرده‌اند. اما با اين حال، از ديگر رشته‌ها هم غافل نيستيم. خيلي خوش‌بين هستيم که در اين دوره از بازي‌هاي المپيک بتوانيم در رشته اهداف پروازي هم اولين سهميه المپيک ايران را بگيريم»
اما نبود فشنگ و مهمات و تعطيلي اردوهاي برون‌مرزي تنها مشکل تيراندازان نيست. فدراسيون تيراندازي براي اينکه بتواند منابع مالي اين مجموعه را مديريت کند، به‌ناچار تنها عده‌اي از ورزشکاران ملي‌پوش را که نفرات اول کشور هستند، تحت حمايت خود قرار داده است. در مسابقات اهداف پروازي قطر قرار است دو نفر اول با هزينه فدراسيون، دو نفر دوم با 50 درصد هزينه شخصي و دو نفر سوم با صد درصد هزينه شخصي عازم اين رقابت‌ها شوند. همچنين براي کساني که در اردو هستند، تغذيه و اسکان رايگان داده مي‌شود. براي کساني که عضو تيم ملي هستند، ماهانه يک تا ١.٥ ميليون پرداخت مي‌شود. کساني که سهميه مي‌گيرند بر اساس تعرفه‌هايي است که به تصويب کميته مي‌رسد و مبلغي پرداخت مي‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 17 بهمن 97، شماره: 3362


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
0
0
ورزش مملکت داره به فنا میره فردا روز هیچ ورزشکاری و هیچ افتخاری برامون نمیمونه تا کی بی توجهی !
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین