پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
فدراسيون جهاني فوتبال ( فيفا) پيش از برگزاري ديدار فينال ليگ قهرمانان آسيا بين دو تيم پرسپوليس و کاشيما در ورزشگاه آزادي هشدارهايي مبني بر عدم حضور زنان در استاديوم‌هاي ورزشي داد و فدراسيون و فدراسيون‌نشين‌ها را بر آن داشت تا براي حل اين مشکل اقداماتي مؤثر کنند.

شعار سال: اين مسئله به خودي خود اصلا عجيب نيست و روي کاغذ حتي قابل‌ تقدير و قدمي رو به جلو نيز به نظر مي‌رسد اما زماني که مشاور فرهنگي و اجتماعي فدراسيون فوتبال از نحوه اجرائي‌شدن اين طرح دفاع مي‌كند و آن را توضيح مي‌دهد، مشخص مي‌شود که پياده‌شدن آن حتي در صورت اجرا، ابهامات و نواقص زيادي خواهد داشت. هنوز طرح غلام‌حسين زمان‌آبادي درخصوص تقدير و بدرقه از ملي‌پوشان ايران پيش از اعزام به مسابقات جام ملت‌هاي آسياي 2019 از يادها نرفته که طرح پيشنهادي‌اش براي حضور خانواده‌ها در تعطيلات نوروز و حمايت از تيم فوتبال اميد هم رو شده است؛ مشاور فرهنگي فدراسيون فوتبال پيرامون اين مسئله و جزئيات اين برنامه مي‌گويد: «براي حل معضلي که در ورزشگاه‌ها به وجود آمده، دو راهکار وجود دارد. يک راه اين است که بخش‌نامه‌اي حاکميتي صادر کرده و از نيروي انتظامي استفاده کنيم. اين راه به اين دليل اجرائي نيست که مردم ما از لحاظ فرهنگي پيشرفت کرده‌اند و همچنين آن‌قدر باهوش هستند که اگر مسئله‌اي باب ميلشان نباشد بتوانند آن را به راحتي دور بزنند. راه دوم اين است که به جاي برخورد حاکميتي، از خود مردم يعني از خود ليدر و هوادار استفاده کنيم. نگاهي که من در بحث فرهنگي دارم اين است که بايد کار سازماندهي هواداران را به خود هواداران بسپاريم. ما جايگاه‌هاي ۵، ۶ و ۷ ورزشگاه آزادي را نه به عنوان جايگاه خانواده بلکه به عنوان جايگاه ويژه در نظر گرفته‌ايم. توصيه ما اين است که اگر پدري با فرزندش مي‌خواهد به ورزشگاه بيايد، به اين سه جايگاه مراجعه کند. ما بايد براي اين سه جايگاه برنامه‌ريزي کنيم. اولا اين سه جايگاه بايد شماره‌گذاري شوند تا بتوانيم بليت‌فروشي الکترونيکي انجام دهيم. همچنين براي اين جايگاه‌ها يک‌سري کارهاي تشويقي در نظر خواهيم گرفت. مثلا اينکه هرکس بداند جايگاهش کجاست و بليت که مي‌خرد بتواند ۱۰ دقيقه قبل از بازي و بدون استرس به ورزشگاه بيايد.»
ابهام اصلي اما جايي است که زمان‌آبادي از طرح «حضور خانواده‌ها» صرفا با حضور پدر و پسر در ورزشگاه ياد مي‌کند و صحبتي از حضور همسر يا خواهر خانواده نمي‌شود. زمان‌آبادي در اين باره پيشنهادي مطرح مي‌کند: «در اين طرح، ما در نظر داريم خانواده‌ها در کنار هم در پارک ارم يا بوستان گفت‌وگو حضور داشته باشند و پيش از آغاز مسابقه فوتبال، پدر و پسر به ورزشگاه مي‌روند و مادر خانواده در پارک مي‌ماند!» زمان‌آبادي درباره اينکه چنين مسئله‌اي پيش‌تر در ورزشگاه آزادي با حضور پدر و پسرها و بدون حضور زنان در حال انجام‌شدن است گفت: «بله با شما موافقم. ما در حال رايزني هستيم تا شوراي تأمين مجوز حضور تمام اعضاي خانواده اعم از خواهر، مادر، پدر و پسر را در ورزشگاه صادر کند تا تمامي اعضاي خانواده فارغ از جنسيت بتوانند کنار يکديگر از تماشاي مسابقه فوتبال در ورزشگاه دستگردي لذت ببرند اما اگر شوراي تأمين مجوز صادر نکند ما مي‌توانيم با سازماندهي مناسب حضور پدرها و پسرها را از پارک ارم به سمت ورزشگاه آزادي اجرائي کنيم. ما در نظر داريم با اين کار به خانواده‌ها اطمينان دهيم جو ورزشگاه‌ها در حال سالم‌سازي است که يک بچه با پدرش با خيال راحت مي‌تواند از ديدن فوتبال لذت ببرد!».
زمان‌آبادي همچنين درمورد اينکه هزينه اين طرح تهران‌گردي از کجا تأمين مي‌شود و هم‌زمان با برگزاري تور چه مکان‌هايي از تهران براي خانواده‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: «خدمت شما عرض کنم منظور از تور تهران‌گردي، همان خدمات اياب و ذهاب از پارک تا ورزشگاه و از ورزشگاه تا پارک خواهد بود که خانواده‌ها در کنار هم هستند! همچنين درخصوص هزينه، ما قصد داريم مبالغي را از خانواده‌هايي که در اين تور ثبت‌نام کردند بابت يک وعده ناهار و يک بليت مسابقه و هزينه اتوبوس دريافت کنيم اما مي‌دانيم با توجه به شرايط اقتصادي کشور اگر هزينه‌هاي مصوب زياد باشد، طبيعتا استقبالي از اين طرح توسط خانواده‌هاي عزيز نخواهد شد پس بايد طوري مديريت هزينه کنيم که به کسي فشار نيايد چون نيت ما سالم‌سازي ورزشگاه‌ها و آشنايي خانواده‌ها با محيط ورزشي حرفه‌اي است.»
زمان‌آبادي همچنين در پايان پيرامون اينکه چنين طرحي آيا در مسابقات ليگ برتر هم اجرائي خواهد شد يا صرفا جنبه شوی تبليغاتي دارد، گفت: «فيفا به طور جد پيگير حضور زنان در ورزشگاه‌هاي فوتبال ايران است و بارها در اين خصوص هشدار داده که اگر ما زمينه حضور زنان را فراهم نکنيم، نمي‌توانيم ميزباني مسابقات بين‌المللي و حتي تک‌ديدارهاي ملي را برگزار کنيم پس با پيشنهاد اين طرح درواقع ماکتي از حضور خانواده در مسابقات ليگ برتر را اجرائي خواهيم کرد؛ اگر شوراي تأمين مجوز لازم را در اين خصوص دهد.»
گفتني است پيش از اعزام تيم ملي فوتبال ايران به امارات، غلام‌حسين زمان‌آبادي طرح بدرقه از ملي‌پوشان را به شکلي لاکچري پيشنهاد داده بود که هيچ کدام از برنامه‌ها نه تنها اجرائي نشد بلکه به دليل عدم برنامه‌ريزي صحيح با تيم ملي به طور کامل لغو شد. پيش‌تر عنوان شده بود «در کيش مربيان و بازيکنان تيم ملي فوتبال روي کشتي در خليج فارس حرکت مي‌کنند و هم‌زمان چند قايق جت در حالي که پرچم ايران را به اهتزاز درآورده‌اند، کشتي حامل ملي‌پوشان را اسکورت مي‌کنند. گلباران‌شدن کشتي حامل اعضاي تيم ملي فوتبال، از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني‌شده بود!».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 2 اسفند 97، شماره: 3372


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
الان رفتن بانوان به ورزشگاه چه مشکلی داره ؟ شما به مشکلات مهم تر رسیدگی کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین