پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
آنچیزی که نظر صریح کارشناسان بهداشت است آنچیزی نیست که از روز قبل همه مدعیان تفسیر نظرات رهبری را شروع کرده اند. به عقیده کارشناسان بهداشت و اپیدمیولوژی، هرگونه تجمع بالای ده نفر در فاصله نزدیک، زیر سقف و هرگونه تجمعی که مسبب برخورد افراد با یکدیگر شود ریسک انتقال ویروس کرونا را افزایش میدهد.هیچ یک از مسائل ماسک زدن، تونل ضدعفونی، تب سنجی و ... تضمین کننده پروتکل بهداشتی نیست.
  شعار سال:آنچه پشتوانه اجتماعی مسائل مبارزه با کرونا محسوب میشود، حمایت قاطع رهبری و مراجع تقلید از آنچیزی است که ستاد مبارزه با کرونا و صاحبنظران بهداشت و اپیدمیولوژی مبتنی بر علم اعلام میکنند. ایشان از آغازین روز مبارزه با کرونا فتوا دادند و هرگونه اقدام خلاف مبارزه با کرونا را سیئه دانستند .

این نظر صریح بارها توسط آیت الله خامنه ای تکرار شد و در بحبوحه کشمکش موافقان و مخالفان برگزاری مراسم عزاداری محرم، و در اوج کشتار حداقل ۲۰۰ نفر روزانه ناشی از کرونا و بستری فقط ۴۵۰۰ نفر بیمار بدحال در آی سی یو های کرونا، صراحتا اعلام کردند معیار نظر کارشناسان بهداشت و ستاد مبارزه با کروناست.
حال که کمتر از ۲۴ ساعت از آن اظهار نظر صریح میگذرد از سوی طیف های مختلف سیاسی و مذهبی، تفسیر به رای کلام ایشان شروع شده است و بدون استناد به واقعیات مبارزه با کرونا اذعان میکنند نظر رهبری شرایطی است که به جامعه القا شده که پروتکل بهداشتی است از جمله ماسک و تونل ضدعفونی و تب سنجی و اسپری الکل و...

همه ما دلداده سیدالشهداییم. کیست در این خطه و کشور، نام امام حسین علیه السلام را بشنود و قلبش جلا نگیرد. اصلا کشتی نجات این امام همام است که امید و درس رشادت و انسانیت را به ما تزریق میکند.

مع الوصف آنچیزی که نظر صریح کارشناسان بهداشت است آنچیزی نیست که از روز قبل همه مدعیان تفسیر نظرات رهبری را شروع کرده اند. به عقیده کارشناسان بهداشت و اپیدمیولوژی، هرگونه تجمع بالای ده نفر در فاصله نزدیک، زیر سقف و هرگونه تجمعی که مسبب برخورد افراد با یکدیگر شود ریسک انتقال ویروس کرونا را افزایش میدهد.

هیچ یک از مسائل ماسک زدن، تونل ضدعفونی، تب سنجی و ... تضمین کننده پروتکل بهداشتی نیست. سرایت پذیری این ویروس بالاتر از چیزی است که این اقدامات جزئی بتواند انتقال ویروس را کاهش دهد.

انتظار میرود با بهره گیری از فقه پویای اسلامی، شرایط را درک کنیم و نگذاریم روزهای تلخ امروز که دستاورد غفلتمان در اعیاد گذشته بود، ما را بیشتر از این زمین گیر کند.

امیدواریم روزی برسد، این مهمان ناخوانده و منحوس کرونا نباشد و دوشادوش هم، در دسته های عزاداری به صورت اجتماعات عظیم، ارادتمان را به خاندان اهل بیت علیهم السلام نشان دهیم.

احمد مهری- دانش آموخته اپیدمیولوژی

 پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین