پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۱۵۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
با نزدیک شدن به ایام محرم، شورای هیئات مذهبی کشور با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مورد برگزاری مجالس سوگواری امام حسین (ع) بیانیه‌ای را صادر کرد.
شعار سال: در بیانیه شورای هیئات مذهبی کشور آمده است: مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری‌های محرم ۱۴۴۲ ه. ق فرمودند «در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان و ستاد ملی کرونا اعلام می‌کنند؛ بنده به توصیه این عزیزان عمل می‌کنم. توصیه من به مردم این است که ببینیم ستاد ملی کرونا چه می‌گوید و در مسئله عزاداری به گفته این ستاد عمل کنیم. اگر وضعیتی که داریم را شل بگیریم، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد».
بی‌شک نقش هیئت‌های مذهبی در احیای شعائر محرم و صفر بر هیچ صاحب نظری پوشیده نیست. با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) فرصت‌های بسیاری به صورت طبیعی به منصه‌ی ظهور می‌رسند.
یکی از فرصت‌های طلایی ایام محرم و صفر حضور اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان در حسینیه‌ها و مساجد و تکایا است. اما شرط حسینی بودن ولایت پذیر بودن است و همه هیئت‌های مذهبی مواضع و رهنمود‌های مقام معظم رهبری را فصل الخطاب می‌داند و در حال حاضر باید از این تهدید کرونایی هم با شعور حسینی یک فرصت طلایی ساخت.
۱- اذان و قرآن با صدای خوش و از تریبون اماکن مذهبی و هیئت‌ها پخش شود.
۲- حضور وعاظ و ذاکران برجسته در رسانه و پخش مستقیم مجالس حضرت اباعبدالله (علیه السلام) از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضا‌های اینترنتی.
۳- احیا و افزایش روضه‌های خانگی، برافراشتن پرچم‌ها و کتیبه‌های سیاه رنگ در میادین‌ها و خیابان‌ها و سر درب منازل و… با مد نظر قرار دادن فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا علیه السلام و یاران با وفایش.
۴- فعالیت مستمر هیئت‌های مذهبی در رزمایش کمک‌های مومنانه و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه.
اکنون که مسئولین دولتی کشور با همکاری شما مسئولین هیئت‌های مذهبی، مشغول مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستند مجالس، محافل هیئت‌های مذهبی، نمازجمعه، مساجد، اماکن متبرکه، حرم امام رضا علیه السلام و سایر بقاع متبرکه، موقتاً تعطیل شده است، بعضی از تفرقه افکنان که از سوی جریانات معاند انگلیسی پشتیبانی می‌شوند با ایجاد تجمع و فراخوان قصد درگیری با مسئولین و برگزاری تجمعات در مناسبت‌های پیش رو هستند، بدون شک از نظر علمی و پزشکی در اجتماعات انتقال این ویروس ناخوانده به مردم و جامعه میسر می‌شود؛ لذا پیرو دستور اکید مقام معظم رهبری و، ولی امر مسلمین برگزاری هرگونه تجمع و فراخوان در سطح هر نقطه از کشور، بدون موافقت و تأیید ستاد ملی کرونا و ستاد‌های استانی، تحت عنوان هیئت‌های مذهبی که مورد سو استفاده قرار می‌گیرد ممنوع بوده و عواقب آن بعهده برگزار کنندگان خواهد بود و هوشیاری هرچه بیشتر ارادتمندان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و شما مردم ولایت مدار در این ایام بیش از پیش ضروری است.
شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور اوامر پیامبرگونه مقام عظمای ولایت فقیه امام خامنه‌ای را نصب‌العین خود قرار داده و خواستار همکاری و عمل به فرامین بیشتر معظم له است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۴۹۸۷۶۸۷، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
0
مگر به حرف رهبر انقلاب برای حفاظت جون سایرین گوش بدن به ستاد ملی کرونا که آقایون کاری ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین