پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۴۵۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
درک شدت حادثه اندوه بار انفجار اسکه بیروت کشور لبنان وقتی قابل احساس خواهد بود که به واقعیاتی در خصوص اندازه کشور لبنان پی ببریم و بفهمیم که اندازه کشور لبنان، کوچکتر از اندازه استان تهران است.
شعار سال: لبْنان با نام رسمی جمهوری لبنان، کشوری در غرب آسیاست. لبنان در باختر با دریای مدیترانه و در شمال و خاور با سوریه و در جنوب با فلسطین مرز مشترک دارد. موقعیت جغرافیایی لبنان در نقطه طلاقی مدیترانه و جهان عرب منجر به شکل‌گیری تاریخی غنی و تنوع دینی، نژادی و فرهنگی شده‌است. لبنان را عروس خاورمیانه گویند و بالاترین درآمد سرانه غیرنفتی را در جهان عرب دارد. لبنان یکی از کوچک‌ترین کشور‌های دنیا محسوب شده و مساحتی حدود ۱۰۴۵۲ کیلومتر مربع دارد. از لحاظ بزرگی، رده ۱۶۲ را در بین کشور‌های جهان داراست. بسیاری از مناطق لبنان به جز مناطق ساحلی کم عرض و دره بقاع، کوهستانی است.
استان تهران به مرکزیت شهر تهران، با وسعتی حدود ۱۲٬۹۸۱ کیلومتر مربّع، بین ۳۴ تا ۳۶٫۵ درجهٔ عرض شمالی و ۵۰ تا ۵۳ درجهٔ طول شرقی واقع شده‌است. همانگونه که ملاحظه می‌شود، استان تهران، حدود ۱/۳ برابر کشور لبنان است. همچنین با توجه به مساحت ۷۳۰ کیلومتر مربعی شهر تهران، کشور لبنان در حدود ۱۵ برابر شهر تهران است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین