پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۵۱
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
«علاء ابوعامر»استاد حقوق بین الملل با اشاره به فشارهای واشنگتن بر تشکیلات خودگران فلسطین، تاکید کرد که آمریکا مانع پیگرد قضائی رژیم صهیونیستی توسط فلسطینی ها در دادگاه های بین المللی می شود.

شعار سال: ابوعامر با طرح این سوال « قوانین بین المللی اگر نتواند از ما حمایت کند پس به چه دردی می خورند؟»، افزود: به خاطر فشارهایی که آمریکا وارد می کند و تهدیدهایی که از سوی واشنگتن متوجه تشکیلات خودگردان می شود ما نمی توانیم حتی به نهادهای ذیربط در دنیا مراجعه کنیم و از آنها بخواهیم قوانین بین المللی را اجرا کنند.
وی خاطرنشان کرد: اجازه بدهید کمی به عقب برگردیم، «عباس زکی » عضو کمیته مرکزی جنبش فتح پیشتر فاش کرد دولت آمریکا ، تشکیلات خودگردان را تهدید کرده است که حق ندارد در دادگاه جنایی بین الملل از اسرائیل شکایت کند و این بدان معناست که ما به عنوان یک فلسطینی حق فریاد زدن و اعتراض کردن نداریم و حتی ممنوع است از اسرائیل شکایت کنیم!
این حقوقدان فلسطینی تصریح کرد: در حقیقت مشکل اصلی فلسطین، ضعف و تسلیم پذیری برخی دولت های عربی و حمایت های بی پایان آمریکا از رژیم اسرائیل است.
ابوعامر گفت: میلیون ها سند و مدرک در اختیار نهادهای حقوقی فلسطینی و غربی وجود دارد که می توان به موجب آنها جنایت های اسرائیل را اثبات و این رژیم را محکوم و کرد و سرکردگان آن را در سطح جهانی تحت پیگرد قرار داد، اما فشارهای آمریکا و اروپا و ضعف عرب ها باعث فرار آنها از مجازات می شود.
وی با بیان اینکه« اسرائیل که از محاسبه ترس ندارد این جرات را پیدا می کند تا از نظامیان قاتل و جنایتکار خود تجلیل کند»، تاکید کرد: جنایت هایی که اسرائیل علیه فلسطینی ها از سال 1948 و روز نکبت تاسیس این رژیم جعلی تاکنون مرتکب شده در سایه حمایت های همه جانبه آمریکا و برخی از کشورهای ربی و در نتیجه ضعف عرب ها صورت گرفه است.
این حقوقدان فلسطینی افزود: آیا محاصره بیش از ده ساله نوار غزه، قتل عام دسته جمعی به شمار نمی آید؟ آیا مجازات های همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در زمره این قتل عام ها قرار نمی گیرد؟ آیا مصادره زمین ها و بیرون راندن مالکان آن جنایت جنگی به شمار نمی آید؟ همه این جنایت ها در مقابل چشم جهانیان اتفاق می افتد اما هیچ کس تحرکی از خود نشان نمی دهد و چتر حمایت بین المللی باعث شده رژیم صهیونیستی فوق قانون و خارج از محاسبه و بازخواست قرار داشته باشد.
ابوعامر با بیان اینکه « رژیم صهیونیستی براساس کشتار و جنایت پا گرفته است و این با قوانین بین المللی منافات دارد»، خاطرنشان کرد:ما با رژیم چموشی مواجه هستیم که همواره خود را مورد حمایت آمریکا و جانبداری های اروپا احساس می کند، و کوتاهی و ضعف دولت های عربی باعث شده این رژیم هر بلایی می خواهد سر فلسطینی ها بیاورد و حتی در سطح منطقه دست به هرکاری بزند.
وی تصریح کرد: آیا جنایتی بالاتر از سوزاندن خانواده الدوابشه در کرانه باختری و یا سوزاندن محمد ابوخضیر نوجوان اهل قدس وجود دارد؟ هیچ جنایتی به پای این دو جنایت نمی رسد و همه دیدند که رسانه های رژیم صهیونیستی چطور آن را پوشش دادند، حتی برخی نویسندگان صهیونیست این سوال را مطرح کردند که چرا اسرائیل چنین کاری کرده است؟ اما در نهایت دنیا برای ما چکار کرد؟ هیچ! بعضی ها به صورت ضعیف آن را محکوم کردند و بعد دیگر هیچ اقدامی از آنها برای گرفتن حق قربانیان و مجازات جنایتکاران مشاهده نشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 26 شهریور 95 ، کد مطلب: 82232010: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین