پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۹۳۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲
با رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور، سود مازاد از تعرفه بانک مرکزی قابل مطالبه نیست.
شعار سال: با رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور، سود مازاد از تعرفه بانک مرکزی قابل مطالبه نیست.

سود مازاد از تعرفه بانک مرکزی
متن خلاصه رأی وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور، آمده است:

قوانین موضوعه حاکم بر مقررات پولی و بانکی کشور به ویژه مواد ۱-۱۱ و ۳۷ قانون پولی و بانکی کشور و ماده ۲۰ قانون عملیات بانکی بدون ربا، بانک مرکزی را مسئول حسن اجرای نظام پولی و بانکی کشور و تعیین کننده حداقل و حداکثر سود بانکی قرار داده است.

با عنایت به اینکه مطابق ماده ۱ قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی مصوب ۲۲ دی ماه ۱۳۸۳ نظارت بانک‌مرکزی شامل تمامی بانک‌ها اعم از دولتی، خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری است.

رأی وحدت رویه دیوان عالی
 رأی وحدت رویه دیوان عالی کشور می‌افزاید:
مصوبات بانک مرکزی جز قوانین آمده است و بانک‌ها موظف به رعایت آن هستند، در نتیجه قراردادهای تنظیمی راجع به سود تسهیلات که بدون رعایت مصوبات بانک‌مرکزی باشد، نافذ نخواهد بود، بر این اساس، رأی شماره ۵۸۰- ۶/۱/۱۳۹۸ شعبه اول دادگاه تجدید نظر استان لرستان صحیح و مطابق قانون است، در این رأی تاکید شده است که رأی وحدت رویه برای همه شعب دیوان عالی کشور و مراجع قضایی و غیر آن لازم‌الاتباع است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1399، کد خبر: 202646،  www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین