پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۴۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
به دنبال شکایت اداره حقوقی مجلس از دو روزنامه‌نگار درباره پرونده دریافت و پرداخت رشوه ۶۵ میلیارد تومانی در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف،جمعی از روزنامه‌نگاران با امضای نامه‌ای،این روند را محموم کرده و درباره این موضوع، «مسئولیت مشترک حرفه‌ای» با این روزنامه‌نگاران پذیرفتند.

شعار سال: به دنبال شکایت اداره حقوقی مجلس از دو روزنامه‌نگار درباره پرونده دریافت و پرداخت رشوه ۶۵ میلیارد تومانی در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف، جمعی از روزنامه‌نگاران با امضای نامه‌ای، این روند را محموم کرده و درباره این موضوع، «مسئولیت مشترک حرفه‌ای» با این روزنامه‌نگاران پذیرفتند.

متن این نامه به این شرح است:

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که اداره حقوقی مجلس شورای اسلامی از دو تن از همکاران روزنامه‌نگار ما به عنوان واهی تخریب مجلس شکایت کرده است. ما روزنامه‌نگاران و امضا کنندگان این نامه اعلام می‌داریم حقیقت آنچه که درباره اشخاص گفته شده طبعا پس از رسیدگی منصفانه و بیطرفانه در دادگاه تمامی متهمان پروندۀ پرداخت و دریافت رشوه ۶۵ میلیارد تومانی در زمان شهرداری اقای قالیباف مشخص خواهد شد.

اما استفاده از عنوان واهی "تخریب جایگاه مجلس" را به عنوان تلاش برای ایجاد شقاق و رودررویی نهاد مجلس با روزنامه‌نگاران تلقی و تقبیح می‌کنیم. این اخبار قطع نظر از صدق و کذب آنها، ربطی به نهاد مجلس شورای اسلامی و جایگاه قانونی آن ندارد بلکه صرفاً مربوط به یک نفر یعنی آقای رئیس مجلس است و رسیدگی به آن مستلزم شکایت شخصی است.

بطور کلی هرانچه روزنامه‌نگاران از اخبار مجلس و نمایندگان و نقد مجلس می‌نویسند جزو وظایف و رسالت حرفه روزنامه‌نگاری بوده و این قبیل رفتار‌ها و گفتار‌های تهدیدآمیز مغایر اصول آزادی رسانه‌هاست. همه ما به حکم حقوق و آزادی‌های قانونی رسانه در برابر این مطالب منتقدانه‌ای که در این زمینه در چارچوب نظامات حقوقی و حرفه‌ای منتشر شده‌اند مسئولیت مشترک حرفه‌ای را می‌پذیریم و ضمن تاکید بر لزوم گردش این اطلاعات در هر مرجع قانونی از حقوق خویش که بخشی از حقوق ملت است دفاع می‌کنیم.

عباس عبدی
کامبیز نوروزی
کیوان صمیمی
سعید رضوی فقیه
علی ملیحی
حمیدرضا اسلامی
مسعود باستانی
عالیه مطلب‌زاده
مینا شهنی
مائده امینی
سبا حیدرخانی
میرا قربانی‌فر
گیسو فغفوری
فاطمه خرمی‌دوست
شهریار شمس
نسیم سلطان‌بیگی
مهدی افشار نیک
شبنم رحمتی
بهزاد احمدی‌نیا
پژمان موسوی
حبیب عابدی
امیر هاتفی‌نیا
روزبه کریمی
احسان قلمچی
محمد داوری
تبسم نمازی
مریم شکرانی
محسن ظهوری
مهدی جلیلی
نگار باقری
امیر هادی انواری
رحمان قلی‌زاده
حسن عباسی
حمید رضا شکوهی
سینا چگینی

گفتنی است جمع‌آوری امضا در این خصوص ادامه دارد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اسکان نیوز ، تاریخ انتشار 25     مرداد    99، کد خبر:   29418 ، www.eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
0
0
کار رسانه و اخبار و روزنامه نگاری خیلی کار حساسیه . هم در حوزه اخبار و هم در حوزه امانت در ارائه اخبار. اما مسائل دیگه ای هم دخیل هستند مثل آزادی رسانه ها و سانسور .
ناشناس
Canada
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
0
0
اگر قرار بر محدودسازی رسانه باشه دیگه اخبار موثق و دقیق رو از کجا بیاریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین