پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۲۹۴۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
پس از فراز و نشیب‌های فراوان کنکور توانست کرونا را شکست دهد و حذف کنکور شاید وقتی دیگر صورت گیرد.
شعار سال: بعد از اینکه کرونا نتوانست کنکور را شکست دهد کنکور در موعد مقرر در چهار روز از ۲۹ مردادماه تا یکم شهریورماه برگزار می‌شود.

کارت ورود به جلسه این آزمون از روز سه شنبه ۲۸ مردادماه در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان تنها ۲۴ ساعت فرصت دارند که کارت ورود به جلسه خود را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کنند.  

تمهیدات کنکوری

تمهیدات بهداشتی متعددی برای این آزمون در نظر گرفته شده است. استفاده اجباری از ماسک و افزایش فاصله صندلی‌ها از ۱،۶ به ۱.۸ از مهمترین پروتکل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است.

به داوطلبان توصیه شده مسیر‌های دسترسی به حوزه‌های امتحانی را شناسایی کنند و از آنجائیکه حوزه‌ها از ۶:۳۰ باز می‌شود داوطلبان می‌توانند زودتر در حوزه‌های امتحانی حاضر شوند.

به داوطلبان تأکید شده دستکش یکبار مصرف ژل ضدعفونی کننده و دستمال کاغذی برای استفاده در موارد ضروری به همراه داشته باشند.

اما داوطلبان نیازی به همراه داشتن خوراکی ندارند چراکه در حوزه‌های امتحانی خوراکی و نوشیندنی به اندازه کافی وجود دارد.

به خانواده‌ها توصیه شده از ازدحام در محیط بیرونی حوزه‌های امتحانی خودداری کنند و با داوطلبان در مسیر اطراف حوزه قرار بگذارند و اگر خودرو دارند با ماسک در خودرو‌های شخصی منتظر داوطلبان بمانند.

زمانبدی حضور داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج گانه

در کنکور ۹۹ بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که برای این افراد ۷۷۳ حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است.

بر اساس برنامه زمانی تعیین شده آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه یکم شهریورماه در ۳۹۲ شهر و بخش کشور برگزار می‌شود.

در آزمون گروه آزمایشی هنر ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب، در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب، در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب، در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی ۵۹۴ هزار ۲۵۹ داوطلب و در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب حضور خواهند داشت.

همچنین در آزمون ۶۰ داوطلب کرونایی حضور دارند که برای این افراد حوزه‌های جداگانه در نظر گرفته شده است. یک نفر از داوطلبان کرونایی در بیمارستان بستری است که در بیمارستان آزمون برای وی برگزار خواهد شد.

عدم نگرانی وزیر علوم از برگزاری کنکور

وزیر علوم تحقیقات و فناوری می‌گوید برای برگزاری کنکور نگران نیستیم. به گفته وی، زیرا همکاران تجربه برگزاری کنکور را دارند. وزارت بهداشت در تمامی حوزه‌ها مراقب برگزاری رعایت پروتکل‌هاست.

منصور غلامی به والدین اطمینان خاطر داد که همکاران ما در وزارت علوم، سازمان سنجش و وزارت بهداشت تمام تلاش خود را کرده‌اند تا محیطی سالم و به دور از نگرانی و آلودگی فراهم شود. به همین دلیل دو روز کنکور را به ۴ روز افزایش دادیم تا بتوانیم هر روز یک گروه را پذیرش کنیم و بعد از آن محیط‌ها کاملاً ضدعفونی شوند.

غلامی می‌گوید فاصله صندلی‌ها به اندازه کافی افزایش پیدا کرده است. اخیراً هم بحث تعویق آزمون برای مطالعه امکان‌پذیری فاصله حداکثری بین داوطلبان مطرح شد. طبق بررسی‌ها مشخص شد که می‌توانیم با فاصله یک متر و ۸۰ سانتی‌متر صندلی‌ها را قرار بدهیم. تعدادی از فضا‌ها کم بود که فضای جدید به آن اضافه شد و با خیال راحت این آزمون را برگزار می‌کنیم.

به گفته وزیر علوم، به داوطلبان کنکور سراسری پک بهداشتی داده می‌شود و داوطلبانی که ماسک نداشته باشند، ماسک می‌گیرند. هرچند توصیه می‌کنیم داوطلبان خودشان حتماً ماسک به همراه داشته باشند.

تمهیدات نمایندگان مجلس برای کنکور

در این میان نمایندگان مجلس بیکار ننشسته‌اند و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در آخر هفته جاری می‌گوید اعضای کمیسیون‌های بهداشت و آموزش و سایر نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه خود در کنار معاونت نظارت مجلس در روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کنکور سراسری نظارت دقیق داشته باشند.

از طرفی گمانه زنی‌هایی برای تعطیلی ادارات و اصناف در شهر‌های مختلف مطرح می‌شود. محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این باره می‌گوید تعطیلی رسمی کشور همچنین موجب خلوتی خیابان‌ها و شهر‌ها می‌شود و تأثیر مثبتی بر روند برگزاری کنکور خواهد داشت.

با این حال کنکور با همه فراز‌ها و فرود‌ها همین پایان هفته به نبرد با کرونا خواهد رفت و نتیجه همه ماجرا‌های کنکوری با طعم کرونا نشان داد که کرونا هم نمی‌تواند غول کنکور را از پای درآورد.

امید است  کنکور به عنوان پرجمعیت‌ترین آزمون کشور بدون افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا برگزار شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۳۹۹، کدخبر:۵۰۸۴۹۳، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Czech Republic
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
0
کنکور توی کشور ما تبدیل به غولی شده که از پا در نمیاد. ولی واقعا چه اصراری هست که توی این شرایط قرمز کرونایی حتما برگزار بشه ؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین