پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۲۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
دکتر حصارکی مدیرعامل و رییس هیات مدیره هنر رزمی ساواته (بوکس فرانسوی) ایران گفت: نابسامانی‌های مشهود ورزش کشور که نمونه اخیر آن پرداخت غرامت چند میلیاردی به یک مربی ناکارآمد خارجی است، در نتیجه بی توجهی به قوانین بین المللی حاکم بر ورزش، تصدی گری دولت در ورزش، عدم پذیرش نظرات و نقد‌های کارشناسان و حاکمیت روابط به جای ضوابط در گزینش مدیران ورزشی است.
شعار سال: دکتر حمیدرضا حصارکی بیان داشته، بار‌ها اعلام کرده ایم دولت باید پای خود را از گلوی ورزش بردارد و اجازه دهد مدیرانی منتخب و برخاسته از جامعه هر ورزش تخصصی، با رای اعضای واقعی مجمع آن فدراسیون، مسئولیت را در اختیار بگیرند و طبیعتا نسبت به نحوه هزینه کرد و عملکردشان، پاسخگوی مراجع نظارتی کشور نیز باشند.
رییس کنفدراسیون ساواته آسیا افزود: متاسفانه سازمان سابق تربیت بدنی و پس از آن وزارت ورزش و جوانان در صفر تا صد امور فدراسیون‌های ورزشی با استناد به واژه خود ساخته "حق حاکمیتی" و با توجیه نظارت، اما عملا دخالت می‌کند و در مواقعی که با بحران روبرو می‌شوند ادعا می‌کنند دخالتی در امور فدراسیون‌ها ندارند!
عضو هیات رییسه فدراسیون بین‌المللی ساواته خاطر نشان کرد: راه حل نجات ورزش کشور، انحلال فوری وزارت ورزش و جوانان و تغییر در اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی مطابق با قوانین بین المللی ورزش و منشور المپیک است.
تنها ایرانی دارنده مدال ورزش و جوانان از وزارت ورزش و جوانان فرانسه تاکید کرد: ترکیب مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها باید تغییر کرده و ضمن افزایش کمی، به لحاظ کیفی متشکل از اعضای همان ورزش شامل: قهرمانان، مربیان، ورزشکاران، داوران و باشگاه داران باشد.
دارنده دکترای مدیریت در سازمان‌های ورزشی یادآور شد: در هیچ‌کجای دنیا فرمول غلطی که اینک در ورزش ایران وجود دارد، دیده نمی‌شود و در برخی کشور‌ها مانند انگلستان که وزارت ورزش و جوانان وجود ندارد، شاهد هستیم این کشور جزو کشور‌های شاخص در ورزش جهان است.
حصارکی خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از پایبندی به منشور المپیک و اجرای مفاد این منشور می‌شود به آن معنی است که فدراسیون‌های ورزشی غیر انتفاعی و غیر دولتی خواهیم داشت که خودشان به پشتوانه مردم و جذب اسپانسر، درآمدزایی کرده و در عین حال مانند سایر کشور‌های دنیا، ورزش‌های المپیکی و معتبر بین المللی از حمایت‌های مالی و اداری کمیته ملی المپیک به عنوان تنها ستاد رسمی ورزش هر کشور نزد مراجع جهانی، بهره‌مند خواهند شد.
رییس و بنیانگذار انجمن ساواته ایران در پایان گفت: مفتخریم به عنوان تشکیلاتی رسمی و بین‌المللی، در چارچوب منشور المپیک، اساسنامه جهانی و آسیایی و قوانین ملی در قالب تشکیلاتی غیر دولتی و مردمی NGO و در تعریف فدراسیونی غیر دولتی و غیر انتفاعی فعالیت می‌کنیم و پیشگام در اصلاح ساختاری و معیوب ورزش دولتی بوده ایم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین