پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی به جای استفاده در سایر بخش‌ها بهتر است برای تامین نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی استفاده شود.
شعار سال: کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران بزرگ بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای رفع بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی نیازمند ارتباط مستمر با بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: با توجه به وابستگی کشور به واردات نهاده‌هایی همچون، دانه ذرت، کنجاله سویا و جو، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توانیم از طریق کشت فراسرزمینی، کالا‌های یادشده را تامین کنیم.



خاوازی با اشاره به ضرورت‌های توسعه کشت قراردادی ادامه داد: از طریق کشت قراردادی می‌توانیم توسعه کشت دانه‌های روغنی را در کشور اجرایی کنیم و تولید این دانه‌ها می‌تواند در تامین نهاده‌های دامی مانند کنجاله سویا و جو و کاهش وابستگی کشور به واردات این محصولات راه‌گشا باشد.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: کشاورزی قراردادی می‌تواند بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات بخش کشاورزی را مرتفع کند.

وی افزود: مراکز مهندسی و آزمایشگاهی وزارت جهاد کشاورزی آمادگی دارند تا در اختیار سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در زمینه کشاورزی قراردادی قرار گیرند.

خاوازی در رابطه با بازگشت ارز صادرات محصولات کشاورزی تصریح کرد: ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی به جای استفاده در سایر بخش‌ها بهتر است برای تامین نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی استفاده شود.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: با همکاری بخش خصوصی شرایط کشاورزی به نحو مطلوب پیش رود و مشکلات و موانع تولید و صادرات بخش کشاورزی از میان برداشته شود.

در این جلسه، مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی، موانع و مشکلات بخش تولید، زنجیره‌های ارزش، صادرات محصولات کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این بخش را با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان این وزارت‌خانه مطرح کردند.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت گسترش نیوز ، تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد 1399 ، کدخبر: 117461 ، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
0
0
وضعیت نهاده های کشاورزی که خیلی مسئله مهمی شده. کشاورزان خیلی در قضیه تهیه نهاده ها دچار مشکل هستند. گرانی ، کمبود، انحصار و ... از سری مشکلات این نهاده ها هستند.باید به خاطر داشته باشیم که اگر کشاورزی و دامداری از رونق بیفته ، جهش تولید هم با مشکل مواجه میشه و این بر خلاف آن چیزی است که برای آینده کشور پیش بینی می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین