پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
فرماندار ویژه شهرستان سقز از توجه ویژه به کاهش نرخ بیکاری و معضلات اجتماعی این شهرستان در آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای خبر داد.

شعار سال : علی‌اکبر ورمقانی پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سقز با بیان اینکه موضوع بیکاری یکی از مهم‌ترین مسائل و مشکلات سقز است، بیان کرد: یکی از دلایل بیکاری در کشور، فقدان مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار است، که انتظار می‌رود فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش‌های مهارتی بتواند نقش به‌سزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند.


وی عنوان کرد: ویژگی این آموزش‌ها، نوعی پرورش «کارآفرین»، است به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.

ورمقانی بیان کرد: کاهش سطح بیکاری، میزان اعتبار بین‌المللی مدارک فنی و حرفه‌ای، کاهش معضلات اجتماعی و کمک در جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه جوانان به شهرهای بزرگ از مزایای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

در ادامه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سقز نیز عنوان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای در راستای آمادگی فرد برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آموزش‌هایی را به کارآفرینان خود ارائه می‌دهد یا می‌تواند کارایی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد.

هیوا محمدامینی اظهار کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور از شانزدهم آبان‌ماه به مدت یک هفته آماده پذیرش بازدیدکنندگان است.

وی ادامه داد: ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، کار و کارآفرینی، ارتقای منزلت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و خدمات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و آگاهی از انتظارات و نیازهای مخاطبان از جمله اهداف برگزاری بازدید همگانی است.

محمدامینی اعلام کرد: 4 حرفه در 12 کارگاه آموزشی در مرکز برادران، مرکز خواهران، مرکز صاحب، یک روستای ایران‌خواه، زندان، کمپ ترک اعتیاد، دانشگاه آزاد و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی آموزش داده می‌شود.

وی برگزاری کارگاه در پادگان، حاشیه شهر و صدور گواهی کارت اشتغال برای کارگران را از دیگر فعالیت‌های این اداره برشمرد و عنوان کرد: به دلیل استقبال مناسب از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سقز با وجود 12 مرکز خصوصی، متقاضی برای تأسیس آموزشگاه زیاد شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز دارای نیروها و مربیان با تجربه است، اعلام کرد: در شش ماه اول سال 250 هزار نفر ساعت آموزش داده شده است.

محمد امینی عنوان کرد: از افتخارات این مرکز حضور کارآموزان در المپیادهای فنی و حرفه‌ای است که در سال‌های اخیر کارآموزان شهرستان حضوری موفق داشته‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ نشرخبر: 18 آبان 1394 کد مطلب: 13940818000281 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین