پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۸۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
یک مقام بلندپایه پلیس بلژیک روز پنجشنبه ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) پس از انتشار گسترده ویدئویی از بدرفتاری با یک شهروند اهل اسلواکی مجبور به کناره‌گیری شد.
شعار سال: این ویدئو که دوربین مداربسته فرودگاه آن را ضبط کرده و تاریخ آن به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد، یک افسر پلیس را ایستاده روی بدن یک مرد در اتاق بازداشت فرودگاه شارلروآ بروکسل نشان می‌دهد، در همان حال که یک افسر پلیس دیگر در حال نشان دادن سلام نازی دیده می‌شود.

مرد دستگیر شده که تحت فشار ماموران قرار دارد در همان زمان بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.
آندره دزآنفان، مرد شماره ۲ پلیس فدرال بلژیک بعد از انتشار عمومی این ویدئو از سمت خود کناره‌گیری کرد. او گفت این تصمیمی شخصی بوده، هرچند وی خود اشتباهی مرتکب نشده است.

آقای دزانفان اضافه کرده است که به او درباره ریز جزئیات آنچه گذشته است اطلاع‌رسانی نشده بود.

در پی انتشار این ویدئو، کوئن گینز، وزیر دادگستری بلژیک آن را «ناشایست و به کلی شوکه‌کننده» خوانده است.

پیتر دوکرم، وزیر کشور بلژیک نیز در این باره گفت: «این چیزی کاملا غیرمتناسب است. وضعیت باید روشن شود و تحقیقات در جریان است.»
 
مرد شماره ۲ پلیس فدرال بلژیک استعفا کرد

مطابق آنچه تا کنون از جزییات پرونده منتشر شده است، مرد اهل اسلواکی که ژوزف چوانک نام دارد در فرودگاه شارلروآ حاضر به ارائه بلیط نشده و «رفتاری اخلال‌گرانه» داشته است. پس از دستگیری و در اتاق بازداشت، دوربین امنیتی نشان می‌دهد که وی سرش را مرتب به دیوار می‌کوبد که در این لحظه ماموران وارد شده و با اعمال زور قصد دارند حرکات او را متوقف کنند.

ر حین این درگیری یک افسر پلیس برای مدت طولانی روی بدن او می‌نشیند در حالی که به نظر می‌رسد یک افسر دیگر مشغول دادن سلام نازی است.

هنریتا چوانکوا، بیوه آقای چوانک، به نشریه هت‌لاتست نیوز که برای اولین بار ویدئو را منتشر کرده گفته است که ماموران با مشاهده حالت آقای چوانک باید دقت بیشتری می‌کردند، به خصوص که می‌دیدند وی در حالت تنگی نفس قرار دارد و نیاز دارد نفس بکشد.

وی گفت مامورین با شوهرش مثل یک «حیوان» برخورد کرده‌اند و خانواده می‌خواهد بداند دقیقا چه بلایی بر سر او آورده‌اند.

مدتی پیش ماجرای مشابهی در آمریکا، که با مرگ جورج فلوید شهروند آمریکایی به دست پلیس همراه بود، موجی از ناآرامی‌ها را درباره خشونت پلیس و تبعیض نژادی در این کشور ایجاد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از یورونیوز، www.per.euronews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین