پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۲۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
اقتصاد دانش‌بنیان از آن دست مقولاتی است که هنوز در بسیاری از کشورهای دنیا زیرساخت‌ها و راهبردهای لازم برای آن وجود ندارد اما تصمیم‌گیران و دستگاه‌های برنامه‌ریزی دنیا به سمت حمایت از نوآوری‌ها حرکت می‌کنند. دولت تدبیر و امید از ابتدای کار خود، مبنای سیاست اقتصادی را بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برای گذار از اقتصاد نفتی و تحقق اقتصاد بدون نفت قرار داد. بر این اساس حمایت‌های ویژه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان در این دوران صورت گرفت.
شعار سال:کلید واژه امروز توسعه و پیشرفت کشور؛ «اقتصاد دانش بنیان» است. این برنامه مدرن و راهگشا، البته نیاز به بازو‌هایی توانمند و مغزهایی باهوش و پاهایی توانمند دارد که می توان تمام این ویژگی ها را در شرکت های دانش بنیان مشاهده کرد. 

این شرکت‌ها با همراهی و همدلی فارغ التحصیلان، صنعت گران و سرآمدان ایده مند، گام استوار و ابتدایی پیشرفت است که کلید در دست، بن بست‌های بسیاری را به سمت راه‌های روان می‌گشاید. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی دو سال گذشته، با علم به این مهم، همه توان اش را صرف حمایت و شتاب دهی شرکت‌های دانش بنیان کرده است.

در ایران قانون حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۳۸۹ به تصویب رسید اما اجرایی شدن آن در دولت دهم محقق نشد و به تعویق افتاد؛ با این حال پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، استفاده از دستاوردهای حوزه علم و فناوری و حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌های اقتصادی و تولیدی در دستور کار قرار گرفت و روند اجرای قانون حمایت از شركت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان به طور جدی دنبال شد.

بر اساس اینفوگرافی زیر می بینیم که در دولت تدبیر و امید، شاهد افزایش 90 برابری تعداد شرکت‌های دانش‎بنیان تایید صلاحیت شده روبرو هستیم .
 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین