پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه ناظر بر "قتل فرزند توسط پدر" برای اعلام نظر در اختیار قوه قضائیه قرار دارد و بزودی تقدیم مجلس می‌شود.
شعار سال: معصومه ابتکار در ارتباط زنده با برنامه "صبح و گفتگو" یکی از مسئولیت های مهم در حوزه زنان و خانواده را رسیدگی به مشکلات حقوقی و توجه به مطالبات دانست و افزود: ما از ابتدای دولت دوازدهم شورای فقهی و حقوقی در معاونت تشکیل دادیم که از حضور وکلای آشنا به مشکلات مردم بهره بردیم.

وی از شکل گیری ۱۰ لایحه در حوزه مشکلات زنان و خانواده خبر داد و گفت: سند پشتیبان برای این لوایح تولید شده است و محورهایی نظیر سخت شدن شرایط طلاق برای مردان، ممنوعیت ازدواج زیر ۱۳ سال، برابری دیه زنان و مردان و... را در بر دارد.

ابتکار ادامه داد: در این راستا تفاوت دیدگاه هایی میان صاحب نظران وجود دارد؛ لذا نشست هایی فقهی حقوقی در قم برپا و مشخصا ۸ نشست با همکاری دانشگاه مفید قم برگزار شد.

وی گفت: هر رخدادی در حوزه زنان و خانواده باید دارای مبنای فقهی قوی بوده و در چارچوب شرع مقدس پیش رود.

وی سلسله نشست های برگزار شده در قم را به منظور اجماع آفرینی در راستای پیاده شدن تعالیم عالی اسلام در قوانین کشور دانست و گفت: همچنین از لوایحی مانند اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی حمایت کرده که در نهایت قانونی شد.

ابتکار ادامه داد: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان ۱۰ سال در کمیسیون قضائی مجلس گیر کرده بود درحالیکه حقوق کودک در حقوق زن و خانواده گنجانده می شود و خوشبختانه این لایحه در روزهای آخر مجلس دهم تایید و ابلاغ شده است.

وی قانون جامع حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان را از دستاوردهای بزرگ دولت و مجلس دانست و افزود: آئین نامه اجرایی آن بر عهده وزارت دادگستری است و ما نیز از شرکای اولیه این لایحه بودیم.

ابتکار گفت: رعایت حقوق کودک خاصه در حوزه خشونت بسیار مهم است و ما باید ساز و کارهای قانونی لازم برای جلوگیری از ستم و خشونت را داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: شاخص های عدالت جنسیتی را بر اساس قانون برنامه ششم و در چارچوب مقتضیات بومی و شرعی استخراج نمودیم و تصویب کردیم که بخشی از این شاخص ها حقوق شهروندی است.

ابتکار خاطرنشان کرد: شخصا از همه استان ها بازدید داشتم و اسناد را تصویب کردیم. پیش از این زنان و خانواده بحثی تشریفاتی بود ولی برنامه های ما تصویب و اجرای آن شروع شده است.

وی افزود: امروز می توان ادعا کرد قابلیت ارزیابی وضعیت زنان و خانواده را در سراسر کشور داریم و حرکتی شایسته بر مبنای برنامه ها درنظر گرفته ایم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تاریخ انتشار: 3 شهریور 1399، کد خبر: 13451،  www.women.gov.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین