پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۵۲۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان ریاست جمهوری از اجرای فاز یک «سامانه رصد و پایش وضعیت زنان و خانواده» خبر داد.

شعار سال: زهرا جواهریان در این نشست بیان کرد: ما طبق مواد ۱۰۱ و ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه بند ت ماده ۸۰ و ابلاغیه رئیس جمهوری موظف هستیم که علاوه بر کار‌هایی که در رابطه با این قوانین اجرا می‌کنیم، رصد و پایش آن را نیز انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در بسیاری از موارد نظارت امور بر عهده معاونت امور زنان و خانواده است و به دلیل اینکه دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده هم در معاونت مستقر است، در این راستا مسئولیتی بر عهده ما گذاشته شده است.

وی درباره چرایی ایجاد سامانه رصد و پایش وضعیت زنان و خانواده گفت: رویکرد ما در این سامانه استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین در رابطه با ارائه راهکار و پاسخگویی به نیاز‌ها و مسائل مرتبط بود. اعمال رویکرد عدالت جنسیتی در سیاست‌ها از اهدافی بود که در آن دنبال شد.

جواهریان با بیان اینکه شاخص‌های عدالت جنسیتی طبق ماده ۱۰۱ در ۸ محور و ۲۵ شاخص اصلی و ۱۷۷ شاخص اختصاصی تدوین و ابلاغ شده است، افزود: تخصیص اعتبارات دستگاهی برای اجرای برنامه‌های ارتقای شاخص عدالت جنسیتی از اهداف این برنامه است. طراحی سامانه براساس تحلیل فرآیند و معرفی کاربران، جمع آوری شاخص و تهیه شناسنامه و زیرساخت‌ها مبنای اصلی این سامانه بوده است. شفافیت، مسئولیت پذیری و بهبود مستمر از ویژگی‌های این سامانه است.

اجرای فاز نخست «سامانه رصد و پایش وضعیت زنان و خانواده»

به گفته معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان ریاست جمهوری، در این سامانه هشت بخش جای گذاری شده است که یکی از آن‌ها سند وضعیت زنان و خانواده در استان هاست که کل برنامه استان‌ها و شاخص‌ها در این بخش از سامانه قرار می‌گیرد.

جواهریان با تاکید بر اینکه اجرای فاز یک این سامانه اجرا شده است، گفت: این سامانه مستقر شده است و ویژگی آن این است که سامانه در نهاد ریاست جمهوری به عنوان جایی که بتوانیم در بستر شبکه دولت استفاده کنیم استقرار یافته است.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ، تاریخ انتشار 4 شهریور    99، کد خبر:   99060403277، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین