پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
مدیر مرکز کاهش آسیب اعتیاد زنان گفت: در این مرکز در روزهای کرونایی به روی زنان آسیب دیده باز است بر این اساس مسئولان مرکز در تلاش هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مجموعه را فعال نگه داشته تا سرپناهی برای زنان آسیب دیده باشد.
شعار سال: موسسه کاهش آسیب نور سپید هدایت با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ و مجوز بهزیستی مشغول به کار است و به زنان آسیب دیده از اعتیاد، زنان بی سرپناه، زنان باردار یا همراه کودک سرپناه امن و خدمات ارائه می دهند.

سپیده علیزاده روز پنجشنبه افزود: در چند ماه گذشته ۶ نفر از پرسنل این مرکز، مبتلا به کرونا باشند و ۳۰ درصد کارمندان از ترس ابتلا به کرونا استعفا دادند. با این وجود اما مسئولان مرکز در تلاش هستند با رعایت پروتکل های بهداشتی درهای این مجموعه را به روی زنان آسیب دیده از اعتیاد باز نگه دارند تا آنها بی سرپناه و درمانده نمانند.

وی ادامه داد: به دلیل کرونا تعداد مراجعه کنندگان به مرکز جامع کاهش آسیب بیش از گذشته شده است چرا که در حالت عادی، روزانه یکصد نفر از زنان و کودکان را پذیرش می کردیم اما در روزهای کرونا این تعداد به بیش از ۱۲۰ مراجعه کننده رسید.

مدیر موسسه کاهش آسیب نور سپید هدایت گفت: کرونا همچنان ادامه دارد و با این شرایط نباید در این مرکز به روی زنان آسیب دیده بسته شود، در روزهای قرنطینه سعی شده است تا در این مرکز را به روی زنان بی سرپناه باز نگه داریم. به همراه تعدادی از همکاران، ۱۷ روز به صورت شبانه روزی در مرکز حضور داشتیم چراکه این زنان خودشان از همه جا رانده شده اند و نمی خواستیم از تنها پناهشان نیز رانده و درمانده شوند.

علیزاده ادامه داد: روزهای سختی را گذراندیم و مددجویانی داشتیم که کرونا مثبت بودند. به همین دلیل اتاق های مجزایی در مرکز برای آنها تعبیه کردیم تا رسیدن اورژانش فاصله اجتماعی شان از دیگران حفظ شود.

اگر احتمال ابتلا به کرونا در آنها بالا باشد و این موضوع توسط کادر درمان تایید شود، فرد بیمار به مراکز درمانی ارجاع داده می شود و تا پایان بیماری از آنها حمایت می کنیم.

مدیر مرکز کاهش آسیب اعتیاد زنان گفت: پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری و به صورت ویژه انجام می دهیم. سعی کردیم وعده های غذایی را در فضای باز مرکز در اختیار زنان قرار دهیم. مددجویان به صورت منظم از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: با همکاری سازمان آتش نشانی این مرکز به صورت منظم ضدعفونی می شود، خودمان نیز مرتب سطوح را ضدعفونی می کنیم. زنان مراجعه کننده باید به صورت مرتب از حمام استفاده کرده و دست و صورتشان را با صابون بشویند، برخی از زنان کارتن خواب و مصرف کننده مواد هستند و از طرفی با حمام رفتن میانه خوبی ندارند. اما آنها به خوبی می دانند در صورتی می توانند از خدمات مرکز استفاده کنند که بهداشت شخصی شان را رعایت کنند و رعایت این اصول برای حفظ سلامت همه آن ها است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تاریخ انتشار: 3 شهریور 1399، کد خبر: 13449،  www.women.gov.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین