پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
رئیس مجلس به استان خوزستان سفر می‌کند و با توجه به اینکه سفر‌های استانی رئیس جمهوری انجام نمی‌شود، این سفر مشکوک و سوال برانگیز جلوه می‌کند.

شعار سال: برای کسانی که اخبار سیاست را حرفه‌ای‌تر دنبال می‌کنند، سفر قالیباف به استان خوزستان خبری جدی است و به سادگی از کنار آن نمی‌گذرند. برای آنها نخستین سوال این است که چرا نماینده اول مردم تهران در مجلس یازدهم باید بازدیدهای خود را از استان خوزستان شروع کند؟ یک احتمال این است که قالیباف از موقعیت مجلس برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری استفاده می‌کند. برای اینکه بدانیم این احتمال چقدر جدی است، باید به گذشته برگردیم.

از میان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری که فهرست آن‌ها شاید به صد نفر هم برسد، محمدباقر قالیباف و محسن رضایی رکورددار نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری هستند و البته قالیباف در این زمینه با حضور در انتخابات مجلس، از رکورد رضایی گذر کرد و به ریاست مجلس رسید.

قالیباف برای ریاست مجلس مسیر پرحاشیه‌ای را پیمود. اصولگرایان برای حمایت از او شرط نامزد نشدن در ۱۴۰۰ را گذاشتند و قالیباف به صراحت این شرط را نپذیرفت و با کادرهایی که سال‌ها ایجاد کرده بود، لابی‌هایش را آغاز کرد و توانست ریاست مجلس را به دست بیاورد. آن زمان در اوج شیوع کرونا، حتی به چند استان هم سفر کرد. او مثل سفر‌های انتخاباتی، می‌دانست تهران نشستن چاره کار نیست و برای پیروزی نیاز به لابی‌های قوی دارد؛ پوتین‌هایش را پوشید و لشکر خود را جمع کرد و نمایندگانی مثل میرسلیم و نادران را به سادگی کنار زد.

حالا قالیباف برای گام دوم سفر‌های خود آماده می‌شود. نخستین هدف سفر او خوزستان است. جایی که در انتخابات ۹۲، رای بسیار کمی به دست آورده بود. رای اصلی خوزستان بین محسن رضایی و روحانی تقسیم شده بود و قالیباف مشهدی که خود را سردار نجات خوزستان معرفی می‌کرد، در این دیار توفیقی به دست نیاورد اما حالا بنا دارد در خوزستان، شهر به شهر برود تا در قامت رئیس مجاس، با مردم در ارتباط باشد.

نکته جالب آنکه تلویزیون ایران برنامه ۲۰:۳۰ را به او اختصاص داد و سفر او را به صورت ویژه پوشش داد تا به این ترتیب تبلیغات سفر هم به کامل‌ترین شکل انجام شود. روزنامه جام جم متعلق به صدا و سیما هم رپرتاژ برای قالیباف را تکمیل کرد و نیم تای صفحه نخست خود را با تیتر «نظارت در میدان» به محمد باقر قالیباف اختصاص داد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری الف، تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر: ۲۲۸۵۵۶، rouydad24.com

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین