پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۹۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷
شرکت داروپخش یکی از شرکت‌های دارویی وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است با سابقه‌ای بیش از ۶۰ ساله است که در زیرمجموعه آن شرکت‌های مختلف داروسازی از قبیل ابوریحان، بیودارو، اکسیر و... وجود دارد.
شعار سال:شرکت داروپخش یکی از شرکت‌های دارویی وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است با سابقه ای بیش از 60 ساله است که در زیرمجموعه آن شرکت های مختلف داروسازی از قبیل ابوریحان، بیودارو، اکسیر و… وجود دارد.
 
نکته جالب در صورت مالی این شرکت تفاوت فاحش پرسنل و مدیران هلدینگ با کارگران شرکت‌های گروه زیرمجموعه است.
 
بر طبق اسناد منتشر شده شرکت اصلی تنها دارای 12 کارمند است که این شرکت در طول یک سال مبلغی بیش از یک میلیارد و هشتصدمیلیون تومان هزینه کرده است که با یک حساب ساده متوجه می‌شویم که سرانه پرداختی ماهانه به هر کارمند شرکت مادر بیش از 13 میلیون تومان است.
 
 
این در حالی است که هزینه ای که این هلدینگ برای حقوق کارمندان شرکت های زیرمجموعه پرداخت کرده است برابر با 82 میلیارد تومن است که با احتساب 4817 نفر کارگر ساغل در این شرکت سرانه دریافتی هر نفر به حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومان می‌شود.
 
در همین زمینه گفتنی است پیش از این و در سال 97 هاشمی رئیس وقت فراکسیون غذاودارو مجلس شورای اسلامی از کلیدخوردن تحقیق و تفحص ازکارخانجات داروپخش استان تهران خبرداده بود که بعد از گذشت دوسال هنوز نتایجی از این تحقیق و تفحص رسانه ای نشده است.
 
جای سوال است از وزیر کار که یکی از شعارهای اصلی خود را بر برابری حقوق کارگران و مدیران قرارداده است آنکه  در شرایطی که این روزها بسیاری از مردم در تامین نیازهای روزانه خود درمانده شده اند چطور مدیران یک شرکت دارویی از چنین حقوق نامتعارفی برخوردارهستند؟
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  پایگاه خبری  نبض خبر   ، تاریخ انتشار:   10شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:  79817، www.nabzebaazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین