پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۷۹۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۹
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان اعلام کرد پایش هوایی، ماهواره‌ای، لیزری و زمینی تالاب انزلی از امروز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه آغاز شد.

شعار سال: ساسان کفایی اظهار کرد: در پایش هوایی و همزمان ماهواره‌ای عکس‌های دقیقی توسط هواپیما گرفته و تبدیل به نقشه‌ای دقیق و محدوده تالاب از این طریق تعیین و برنامه‌ریزی‌های سازمان محیط زیست بر اساس آن انجام می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: همچنین بوسیله لیزر اسکن، عمق سنجی تالاب انزلی اصورت می‌گیرد و در حین عمق سنجی میزان فاضلاب، شوری و اکسیژن تالاب نیز آنالیز می‌شود که هر چه میزان اکسیژن در آب پایین‌تر باشد یعنی فاضلاب بیشتری در آن نقطه وارد شده است. درواقع با این اقدام مشخص میشود در کجای تالاب عمق آب کاهش یافته است تا بر این اسا و سازمان محیط زیست برای رفع مشکل برنامه‌ریزی کند.

نوشدار قبل از مرگ تالاب انزلی رسید

کفایی اضافه کرد: از سویی با استفاده از تصاویر ماهوارهای، گذشته تالاب انزلی نیز استخراج و آنالیز و مشخص می‌شود در گذشته چه اتفاقاتی برای آن روی داده و پس از این مرحله متوجه شویم تالاب بر اساس چه مدلی دچار اتفاق کنونی شده است. همچنین بر این مبنا پیش بینی می‌شود اگر طبق روال ۲۰ سال گذشته پیش برویم چه اتفاقی برای تالاب روی خواهد داد.

وی ادامه داد: بر اساس این پایش مشخص می‌شود اگر مداخله مثبت دولت و مردم را در راستای جلوگیری از ورود فاضلاب به تالاب داشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد و بر اساس آن برنامه حفاظت از تالاب ارائه خواهد شد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری همشهری آنلاین، تاریخ انتشار 12 شهریور    99، کد خبر:   545780، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
يعني بعد از اين همه مدت كه تالاب انزلي دچازر مشكل شده بود اين ها تازه ميخوان پايش هوايي كنن؟ يعني قشنگ به امون خدا ول كرده ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
تالاب انزلي بايد وضعش خيلي بهتر اين مي بود اما خب همين پيگيري ها هم بايد قدر دونست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
تالاب انزلی خیلی داره بهش رسیدگی میشه این میتونه نوید بخش باقی کارهای محیط زیستی در ایران باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین