پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۸۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
قرار است فردا ۱۴ میلیون دانش آموز وارد مدارسی شوند که در شرایط شیوع کرونا بسیار خطرناک به نظر می‌رسند. با این وجود رئیس جمهور گفته است «فاصله‌ای بین جان و یادگیری و آموزش وجود ندارد». این سخن مهر تاییدی بر آغاز بازگشایی مدارس بود. با این وجود هنوز بسیاری از خانواده‌ها نگران حضور فرزندان خود در مدارس هستند.
شعار سال: آغاز زودهنگام مدارس آنهم ۱۵ روز زودتر از موعد مقرر همیشگی یعنی ۱۵ شهریور از جمله اولین تصمیمات اتخاذ شده وزارت آموزش و پرورش بود و اگر چه اهمیت تحصیل و لزوم جانماندن دانش آموزان از قافله تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، اما لزوم تامین تجهیزات و زیرساخت‌های کافی و لازم برای آموزش‌های آنلاین و حضوری، دغدغه‌ها و سوالاتی را برای خانواده‌ها ایجاد کرده است که پرسش‌هایی با هدف آسیب شناسی و رفع معضلات در ادامه مطرح می‌شود:
واقعیت این است که علی رغم تمام تاکیدات و اطلاع رسانی‌ها هنوز مشکلات گروهی از خانواده‌ها برای تامین اینترنت و موبایل یا تبلت جهت دریافت آموزش‌های آنلاین در شرایط دشوار اقتصادی پابرجاست و علاوه بر آن ۳.۲ میلیون دانش آموز شناسایی شده که باید وسایل، تجهیزات لازم در اختیارشان قرار گیرد. هرچند آموزش و پرورشی‌ها که خود را متولی تامین تجهیزات سخت افزاری نمی‌دانند برای تامین تبلت‌ها سراغ نهاد‌های حمایتی رفته و آن‌ها هم قول تامین اعتبار برای خرید تبلت را دادند و اخباری نیز در این زمینه منتشر شده است، اما در تمامی اخبار برای توزیع تبلت‌های دانش آموزی یک کلمه تکراری به چشم می‌خورد و آن توزیع «به زودی» تبلتهاست.
ـ آیا تعطیلی چند ماهه مدارس و پایداری و حتی شیوع بیشتر کرونا نباید مسئولان را زودتر از این‌ها برای تامین تجهیزات مورد نیاز به فکر می‌انداخت؟
ـ آیا دولت برنامه‌ای برای پرداخت کمک هزینه خرید تجهیزات سخت افزاری در اختیار خانواده‌های دارای دانش آموز قرار می‌دهد؟ اگر چنین است، نحوه توزیع کمک هزینه به چه صورت خواهد بود؟
- تکلیف دانش آموزانی که با تجهیزات والدین شاغل از جمله موبایل قرار است وارد شبکه شاد شوند چه می‌شود، آیا تدبیری برای دورکاری والدین دارای دانش آموز اندیشیده شده است؟
- نسخه جدید "شاد" آیا توانایی استفاده میلیونی دانش آموزان را دارد و در آزمون کرونا روسفید می‌شود؟
- آیا دوره‌های آموزشی "نحوه آموزش و تدریس در فضای آنلاین" برای معلمان برگزار شده است و معلمان مورد ارزیابی قرار گرفته اند؟

پروتکل بهداشتی مدارس در انتظار ابلاغ ستاد کرونا
- در حالیکه دولت معتقد است فاصله‌ای بین جان و یادگیری و آموزش وجود ندارد چرا از پروتکل ویژه بازگشایی مدارس توسط ستاد کرونا خبری نیست؟
- در شرایطی که آموزش و پرورش در تامین اعتبارات برای تهیه مواد بهداشتی مدارس همواره با چالش روبروست، تامین روزانه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بخش‌های زرد و سفید برای دانش آموزان بر عهده چه کسی خواهد بود؟ آیا روزانه در مدارس توزیع می‌شود؟
- با توجه به تغییر شرایط کرونا در استان‌های مختلف، چه تدبیری اندیشه شده در صورت قرمزشدن شهر‌های زرد، مدارس به دور از بوروکراسی‌های اداری و ... به سرعت غیرحضوری شوند؟

"شنبه " بی کتاب دانش آموزان
- یکی از ابتدایی‌ترین الزامات حضور در مدارس در دست داشتن کتب درسی است، اما به نظر می‌رسد آموزش و پرورش در این زمینه نیز با مشکلاتی مواجه است چرا که توزیع کتب درسی در تمامی مناطق صورت نگرفته است و بسیاری از دانش آموزان علی رغم اینکه قبول خرداد و جا به جایی منزل نداشته و حتی ثبت نامشان نیز به موقع صورت گرفته، اما هنوز فراخوانی از سوی مدارس برای گرفتن کتب درسی دریافت نکرده اند.
علی ایحال سال تحصیلی در شرایط کرونا از فردا آغاز می‌شود، مطالب فوق بخشی از سوالات و ابهاماتی بود که توسط مخاطبان با ایسنا مطرح شده است و خبرگزاری دانشجویان ایران در راستای بهبود عملکرد نظام آموزشی در شرایط دشوار کنونی از مخاطبان و دست اندرکاران آموزش و پرورش می‌خواهد نظر و سوالات خود را ذیل خبر مطرح کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری آفتاب، تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: aftabnews.ir، ۶۶۹۶۹۸
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین