پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۹۸۰۰۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
آموزش و پرورش هفته گذشته دستورالعمل بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی ابلاغ کرد و در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز شیوع بیماری کرونا، دستورالعمل‌های بازگشایی و نحوه آموزش را به تمام مدارس کشور ابلاغ کرد.
شعار سال: پیش بینی می شود حداقل در فصل پاییز، وضعیت شیوع کرونا در بیشتر شهرستان ها زرد و قرمز باشد وضعیتی که بیشتر آموزش غیر حضوری و بر مدار نرم افزار شاد خواهد بود
این نرم افزار که حدود پنج ماه پیش توسط وزارت آموزش و پرورش ارائه شد نتوانست محبوبیتی بین معلمان داشته باشد .
دلیل عدم استقبال معلمان از این نرم افزار یا هر برنامه دیگر که روی گوشی نصب شود این است که معتقدند گوشی موبایل وسیله ای شخصی است و نمی توانند وسیله ای شخصی خود که اطلاعات خانوادگی و حتی محرمانه در آن ذخیره کرده اند برای استفاده عمومی از آن بهره گیرند.
ناگفته نماند آموزش وپرورش با تاکید و سفارش فراوان سال گذشته تلاش کرد بسیاری از معلمان را متقاعد کند وارد شاد شوند و از این شبکه اجتماعی حتی به صورت حداقل یا نمادین استفاده کنند.
بسیاری از معلمان معتقدند که آموزش وپرورش قبل از ایجاد زیرساخت شاد، باید تبلت یا گوشی برای استفاده در کلاس درس در اختیار ایشان بگذارند، برخی از معلمان حتی گوشی هوشمند یا گوشی که گنجایش تبادل اطلاعات داشته باشد هم ندارند.
در حین آموزش دروس، اگر موبایل معلمی دچار مشکل شود آیا آموزش وپرورش می تواند گوشی جدید در اختیار معلم بگذارد؟! یا معلم توانایی خرید گوشی موبایلی که حداقل قیمت آن ۵ یا ۶ میلیون تومان است دارد؟! به جرات می گویم ۹۰ درصد معلمان با حقوق یک ماه یا دو ماه یا حتی سه ماه خود، بعد از کنار گذاشتن هزینه های زندگی روزمره، توان خرید گوشی موبایل را ندارند!.
نجابت و فداکاری معلمان همیشه چاره گشای مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش بوده است حال باید دید آیا معلمان از موبایل خود برای راه اندازی شاد و آموزش غیر حضوری استقبال خواهند کرد؟
راهکار نگارنده این است برای تشویق معلمان در راستای استفاده بهینه از شبکه دانش آموزی شاد، آموزش وپرورش باید حداقل تسهیلات خرید گوشی هوشمند با تخفیف ویژه و اینترنت رایگان در اختیار معلمان بگذارد و حق ویژه ای نیز در احکام کارگزینی معلمان برای آموزش غیر حضوری بگنجاند.
ناگفته نماند خستگی استفاده از گوشی موبایل و ضعیف شدن چشم نیز از دیگر آسیب های حضور زیاد در شبکه های اجتماعی برای معلمان است که کمتر به آن پرداخته می شود

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آینه جم، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1399، کد خبر: 33626،  www.ayenejam.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین