پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۸۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزیر آموزش‌وپرورش توضیحاتی نسبت به بازگشایی مدارس ارائه کرده بود و ما قانع شدیم، اما وی به بخشی از گفته‌های خود عمل نکرد.
شعار سال: علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پاسخ به موضع نمایندگان مجلس نسبت به بازگشایی مدارس، گفت: ما برای بازگشایی مدارس، دو هفته گذشته با وزیر آموزش‌وپرورش جلساتی در کمیسیون داشتیم و او توضیحات خود را نسبت به بازگشایی مدارس ارائه داد و ما از توضیحات وزیر قانع شدیم.

وی تصریح کرد:، اما وزیر آموزش‌وپرورش به بخشی از توضیحات خود در خصوص بازگشایی مدارس عمل نکرد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یکی از ایراداتی که وارد کردیم؛ ۱۵شهریور را زمان مناسبی برای بازگشایی مدارس نمی‌دانستیم و درواقع معتقدیم که بازگشایی باید اول مهر انجام می‌شد؛ وزارت آموزش‌وپرورش توضیح داد که فقط قصد دارند ستاد‌ها را فعال کنند، اما به ناگهان اعلام کردند مدارس به‌صورت حضوری بازگشایی می‌شود و زنگ آغاز سال تحصیلی را هم زدند.

منادی گفت: بخش عمده‌ای از دانش آموزان در کلاس‌ها حضور نیافتند و اغلب خانواده‌ها هم اجازه حضور ندادند، اما قطعاً اول مهر، مدارس با رسمیت کامل شروع می‌شود؛ دانش‌آموزان باید ابتدا شیوه استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد را آموزش می‌دیدند و فضایی باید ایجاد می‌شد تا معلمان بتوانند در روز‌های اول دانش‌آموزان را ارزیابی کنند و نقاط قوت و ضعف و توانایی آن‌ها را بسنجند تا بعد بتوانند در فضای مجازی باهم تعامل کنند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ما به همراه وزیر آموزش‌وپرورش برای آغاز سال تحصیلی سه نکته را در نظر داشتیم؛ اول فراهم کردن اینترنت رایگان که نامه آن را به رئیس‌جمهور نوشتیم و هیئت دولت نیز اعلام آمادگی کرد. دومین نکته تهیه سیم‌کارت کنترل‌شده که رئیس‌جمهور به وزیر ارتباطات دستور تهیه آن را داد و درنهایت تهیه لپ‌تاپ و موبایل برای سه و نیم میلیون دانش‌آموزی که این ابزار را ندارند.

وی افزود: قرار بر این شد تا این سه از محل ۱۰۰ هزار میلیارد بودجه مبارزه با کرونا و محل درآمد اپراتور‌ها فراهم شود تا حتی یک نفر هم از تحصیل باز نماند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۷۴۲۱۵، www. snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین