پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
از حدود یکسال پیش موضوع استفاده اصلاح‌طلبان از کاندیدای نیابتی یا اجاره‌ای در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح شده و طیف‌ها و افرادی از درون جریان مذکور احتمال استفاده از این تکنیک که پیشتر در لیست امید و حمایت از حسن روحانی به کار بسته بودند رد نمی‌کنند.علی لاریجانی رییس پیشین مجلس سوژه اصلی سناریوی کاندیدای اجاره‌ای است و نکته مهم البته این است که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب او را اکنون شخصیتی اصلاح‌طلب معرفی می‌کنند.

شعار سال : هر چه به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نزدیکتر می‌شویم عرصه سیاسی و رسانه‌ای بیشتر رخ انتخاباتی می‌گیرد. دو جریان مهم کشور هر کدام داستان خود را دارند. طرف اصولگرا و به اصطلاح انقلابی هر چند در قالب طیف‌های مختلف به نظر کاندیدا‌های متعددی دارند، ولی از دو جهت خیالشان راحت است، یکی عدم نگرانی از ناحیه شورای نگهبان و دیگری سبد رای ثابتی است که همواره داشته و خواهند داشت.

رقیب سنتی آن‌ها یعنی اصلاح‌طلبان، اما هم ترس دارند و هم نگرانی قانونی. نگرانی آن‌ها اولا، از ناحیه شورای نگهبان است که گزینه‌های آن‌ها را تایید صلاحیت نکند، دوم اینکه می‌ترسند حتی اگر از مانع شورای نگهبان به سلامت عبور کنند با تداوم قهر رای‌دهنگان مواجه شوند،

به همین دلیل است که از حدود یکسال پیش موضوع استفاده اصلاح‌طلبان از کاندیدای نیابتی یا اجاره‌ای در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح شده و طیف‌ها و افرادی از درون جریان مذکور احتمال استفاده از این تکنیک که پیشتر در لیست امید و حمایت از حسن روحانی به کار بسته بودند رد نمی‌کنند.

علی لاریجانی رییس پیشین مجلس سوژه اصلی سناریوی کاندیدای اجاره‌ای است و نکته مهم البته این است که برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب او را اکنون شخصیتی اصلاح‌طلب معرفی می‌کنند.

اولین بار الیاس حضرتی نماینده پیشین مجلس و قائم مقام حزب اعتماد ملی بود که استفاده از لفظ کاندیدای اجاره‌ای برای علی لاریجانی را ناصواب دانست.

طیفی در درون حزب کارگزاران بود که از سال ۹۶ به این‌سو به آرامی خرج خود را از اصلاح‌طلبان جدا کرده و یا سیدمحمد خاتمی را تمام شده و بی‌اثر معرفی یا معامله با حاکمیت را به‌عنوان راه‌حل برون رفت از بن‌بست سیاسی و اقتصادی و آلترناتیو مطرح کرده است.

این طیف توان رسانه‌ای بالایی هم دارد و همین امکان باعث شده تا نظرات طیف درونی مقابل به خوبی شنیده نشود.

محمد قوچانی، عطریانفر، غلامحسین کرباسچی و طاهرنژاد از جمله چهره‌هایی هستند که صراحتاً حمایت از لاریجانی را پیشنهاد کردند.

حداقل تا کنون چهره‌های شاخص دو حزب بزرگ اصلاح‌طلب احتمال حمایت از علی لاریجانی را غیر ممکن ندانسته و آشکارا یا تلویحا اعلام کرده‌اند در شرایطی و براساس توافقی محکم این امکان وجود دارد که اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ از علی لاریجانی حمایت کنند.

اصلاح‌طلبان با نداشتن برنامه جامع انتخاباتی و البته نداشتن وحدت سیاسی میان خودشان از حمایت از لاریجانی چندان ناراضی نیستند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین