پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: پول بنزین چه در داخل مصرف شده و چه صادر شد باید برای نسل آینده سرمایه‌گذاری شود و شغل و زندگی ایجاد کند.
شعار سال : علی شمس اردکانی، با اشاره به برخی طرح‌های بنزینی از جمله تخصیص بر اساس کد ملی و یا طرح وان اظهار داشت: اقتصاد انرژی، علم است و قطعا هرکسی که با علم مباره می‌کند جاهل است، این طرح‌ها در حد کشف انرژی هسته‌ای در آشپزخانه یک دانش‌آموز است

وی افزود: بنزین کالایی است که یک قیمت نقطه‌ای و یک قیمت منطقه‌ای دارد، ابتدا باید بدانیم بنزین از نفت بدست می‌آید و نفت یک ثروت بی نسلی و متعلق به آیندگان نیز است، بنابراین ما حق نداریم اموال نسل آینده را هدر بدهیم. پول بنزین چه در داخل مصرف شده و چه صادر شود باید برای نسل آینده سرمایه‌گذاری شود و شغل و زندگی ایجاد کند.

این عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد: طبق قانون شرع هیچ پدری حق ندارد بیش از یک سوم اموال خود را ببخشد، طبق نظریه آدام اسمیت و قانون اول علم اقتصاد تمام عوامل تولید باید از درآمد سهم داشته باشند و هر کسی در تولید کالا سهمی نداشته نمی‌تواند از در آمد سهمی داشته باشد، ما حق نداریم اموال نسل آینده را با طرح‌هایی که هیچ مبنای اقتصادی نداشته و فقط عوام فریبانه است، بخوریم.

وی یادآور شد: خرج تمام پول‌های حاکمیتی که از درآمد نفت حاصل می‌شود، به لحاظ اقتصادی، شرعی و عقلی اشکال دارد که بیهوده هدر برود، نباید سرِخود اموال نسل آینده را حراج کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر:۹۶۶۵۴۲،ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
0
نسل آینده به جز فکر خودش دیکه هیچ چیزی برای ارتقا خودش نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین