پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۹۹۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
پته گمرکی یا اوراقی با نام پَته، یکی از اصطلاحاتی است که در امور گمرکی و ترخیص کالا از انبار استفاده می‌شود.
شعارسال: مطرح شدن موضوع "گشایش اقتصادی" و فروش پته‌های نفتی، برای بسیاری از مردم این سوال  مطرح می‌شود که پَته در نظام اقتصادی به چه معناست.  

در واقع،  زمانی که کالای وارداتی هم از نظر تعداد و هم از نظر ارزشی، کالایی تجاری نباشد و صرفا مناسب کارخانه‌های تولیدی و یا موسسات تحقیقاتی قصد واردات آن به کشور را داشته باشیم می‌توان آن کالا را به عنوان پته‌ی گمرکی ترخیص کرد. برای کالا‌های مسافری با یک سقف مالی مشخص، بارنامه‌ای به منظور خروج کالا از گمرک صادر می‌شود، به آن پته‌ی گمرکی می‌گویند.

درصورتی که قبض انبار را دریافت کرده باشید و تمامی اقدامات لازم برای صدور پته را به انجام داده باشید، کالای شما می‌تواند تنها در عرض چند ساعت از گمرک مد نظر یا انبار موجودی کالا‌ها ترخیص شده و تحویل مشتری داده شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران، تاریخ انتشار:۲۱ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:۷۴۸۸۷۶۳، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین