پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۸۸۲۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
معاون گمرک ایران با اعلام خبر پذیرش پیشنهادات سازمان متبوعش از سوی رئیس جمهور، از سرعت گرفتن ترخیص کالا‌های اساسی و تولیدی از گمرکات و بنادر کشور خبر داد.
شعار سال: معاون گمرک ایران با اعلام خبر پذیرش پیشنهادات سازمان متبوعش از سوی رئیس جمهور، از سرعت گرفتن ترخیص کالا‌های اساسی و تولیدی از گمرکات و بنادر کشور خبر داد.


*** موجودی کالا‌های اساسی و غیر اساسی در بنادر و گمرکات



به گزارش خبرگزاری صنایع، مهرداد جمال ارونقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این خبرگزاری پیرامون موجودی حال حاضر کالا‌ها در بنادر و گمرکات کشور، اظهار داشت:

در حال حاضر موجودی کالا‌های اساسی در بنادر و گمرکات کشور بیش از ۳/۵ میلیون تن است.

حدود ۳/۳ میلیون تن کالای غیراساسی غیرکانتینری نیز در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد که حدود ۸۰٪ از این کالا‌ها تولیدی، سرمایه‌ای و یا مربوط به پروژه‌های مختلف می‌باشند.

موجودی کانتینر‌های پُر وارداتی نیز بیش از ۳۰ هزار دستگاه برآورد می‌شود.


*** دلایل ایستایی، دپو و رسوب کالا‌ها در بنادر



وی در ادامه پیرامون دلایل رسوب کالا‌ها در بنادر و گمرکات کشور، گفت:

اخیراً دلایل ایستایی، دپو و رسوب کالا‌ها در بنادر و گمرکات کشور احصاء و به همراه راهکار‌ها و پیشنهاد‌های لازم به مراجع ذیربط و ذیصلاح اعلام گردید.

این دلایل در ۴ مقطع، قبل از اظهار کالا به گمرک، بعد از اظهار کالا به گمرک و درحین انجام تشریفات گمرکی، بعد از صدور پروانه و قبل از خروج کالا از گمرک و بعد از ترخیص کالا به صورت کامل بررسی شد و برای هر مقطع پیشنهاد‌های لازم ارائه شد.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در ادامه اضافه کرد:

این پیشنهادات به استحضار رئیس جمهور محترم نیز رسیده و ایشان با اجرایی شدن پیشنهاد‌های ارائه شده موافقت نموده و دستورات لازم نیز در این خصوص صادر شده است که جزئیات آن طی روز‌های آینده اعلام خواهد شد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود، با تعامل بوجود آمده با سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت صنعت و بانک مرکزی، ظرف روز‌های آینده، ترخیص کالا‌های اساسی و ضروری، مواد اولیه و مورد نیاز واحد‌های تولیدی، از گمرکات کشور سرعت گیرد.


*** تسریع در روند ترخیص کالا‌های اساسی



به گزارش خبرگزاری صنایع، معاون فنی و امور گمرکی در پایان با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مقامات استانی در این خصوص، اظهار داشت:

ظرف ماه‌های اخیر پیگیری‌های متعددی از سوی استانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص تسریع در ترخیص اقلام متعلق به واحد‌های تولیدی صورت پذیرفته و گمرکات اجرایی در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه و در راستای تحقق جهش تولید، همکاری لازم را با واحد‌های مذکور داشته‌اند و خوشبختانه بعد از این نیز با اجرایی شدن پیشنهادات مورد پذیرش، تسریع و تسهیل قابل توجهی در روند ترخیص کالا‌های ضروری و اساسی صورت می‌پذیرد که جا دارد از پیگیری‌ها، زحمات و تعامل کلیه عوامل مرتبط در این موضوع اعم از تقنینی، اجرایی، قضایی و نظارتی کمال تشکر را داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار: 26 تیر 1399 ، کدخبر: 192141 ، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
0
0
مسئولان محترم باید تصمیم گیری هاشون رو زودتر انجام بدهند تا دوباره شاهد فساد مواد ترخیص نشده از گمرک نباشیم با این اوضاع گرانی کالا در کشور نباید محصولات را حرام کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین