پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۸۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
در پیشنهاد‌ها و راهکار‌های ۲۰گانه گمرک ایران، می‌توان به صدور مجوز‌های قانونی واردات ظرف حداکثر هفت روز کاری و ارسال سیستمی آن‌ها به گمرک اشاره کرد.
شعار سال: ۲۰ پیشنهاد از سوی گمرک در راستای رفع مشکلات مربوط به دپو، ایستایی و رسوب احتمالی کالاهای وارده در بنادر، مناطق آزاد و ویژه و اماکن گمرکی به رئیس جمهور ارائه شده بود که مورد پذیرش قرار گرفت.

در پیشنهادها و راهکارهایی که گمرک ایران مطرح کرده، می‌توان به:
-تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکلات و ترخیص سریع کالاها با مشارکت وزارت اقتصاد، وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و گمرک اشاره کرد.
-همچنین تعیین مهلت حداکثر هفت روز کاری برای افتتاح مجوز ثبت سفارش کالاهای وارداتی پس از ارائه‌ درخواست سیستمی واردکنندگان کالا به صورت تجاری،
-ارسال اطلاعات ثبت سفارش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای شناسه رهگیری بانک مرکزی از طریق سامانه به گمرک جهت اظهار کالا،
-تامین ارز کالاهای اساسی در حداقل زمان ممکن،
-ترخیص کامل کالاهای اساسی و ضروری در صف تخصیص ارز بانک مرکزی به تشخیص وزارت صمت یا کشاورزی و یا با صدور اعلامیه تامین ارز بانک مرکزی به صورت اعتباری؛ از دیگر موارد مطرح شده است.
 
از دیگر پیشنهادات گمرک می‌توان به این موارد اشاره کرد:
-تعیین تکلیف کالاهای دپو شده در بنادر، مناطق آزاد و ویژه و گمرک که تاریخ اعتبار ثبت سفارش آنها منقضی شده است با اولویت اقلام سرمایه‌ای و مواد اولیه مرتبط با خطوط تولید.
-بازنگری شرایط اخذ حقوق ورودی در ابتدای پروسه اظهار کالا به گمرک و اجازه اخذ حقوق ورودی برخی کالاها در انتهای تشریفات گمرکی.
-اعمال مقررات متروکه برای کالاهایی که ظرف مهلت مقرر قانونی صاحبان کالا برای انجام تشریفات گمرکی و ترخیص مراجعه نکردند.
-تفویض اختیار به گمرک در خصوص ترخیص درصدی کالاهای گروه یک و دو که در صف تخصیص ارز بانکی بوده و مشکل مالکیت ندارد.
-ترخیص قطعی و کامل کالاهای اساسی و ضروری گروه یک که در صف تامین ارز بانکی هستند و اعلام آمار کالاهای ترخیص قطعی شده به بانک مرکزی.
-الزام کلیه دستگاه‌های صادرکننده مجوزهای قانونی به صدور مجوزهای مربوطه ظرف حداکثر هفت روز کاری و ارسال سیستمی به گمرک.
-قرارگیری اظهارنامه‌های اقلام اساسی و ضروری در مسیر ثبت انتخاب مسیر اظهارنامه و ترخیص فوری از گمرک با اخذ و ارائه‌ی مجوزهای قانونی.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادبرتر، تاریخ انتشار: 28 تیر 1399،  www.eghtesadbartar.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین