پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۶۳۸
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
روزنامه آرمان همچنین در شماره امروز در مطلبی به قلم «علی بیگدلی» با عنوان «پیروزی بایدن به نفع ما خواهد بود؟» با گره زدن معیشت مردم به مذاکره با آمریکا نوشت:ادامه این وضعیت چه ترامپ پیروز شود چه بایدن، شرایط اقتصادی با وجود بیکاری، تورم و کرونا به مرحله سختی رسیده است.
شعار سال: روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «بایدن تنش زدایی می‌کند؛ عین اوباما» نوشت: «مایک پمپئو بعد از خروج از برجام در راستای حل مشکل ایران خواستار پذیرش ۱۲ شرط شد که اهم آن تغییر سیاست منطقه‌ای، توقف برنامه دفاعی موشکی و دائمی شدن برخی بند‌های برجام است. شروطی که اگرچه شاید مورد تایید دموکرات‌ها باشند، اما شیوه آن‌ها برای رسیدن به این شروط کاملا متفاوت با ترامپ است. معمولا راهبرد‌ها و سیاست خارجی کلان یک سیستم سیاسی به‌ندرت طی دوره‌های زمانی کوتاه دچار تغییرات ماهوی و محتوایی جدی می‌شود که آمریکایی‌ها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. به همین دلیل است که در پیش‌نویس برنامه پیشنهادی منتشرشده حزب دموکرات برای انتخابات ۲۰۲۰، اگرچه از بازگشت به برجام سخن گفته شده، اما بلافاصله قیود دیگری را نیز اضافه می‌کند که از آن جمله باید به لزوم مذاکرات موشکی و منطقه‌ای اشاره داشت».

روزنامه آرمان همچنین در شماره امروز در مطلبی به قلم «علی بیگدلی» با عنوان «پیروزی بایدن به نفع ما خواهد بود؟» با گره زدن معیشت مردم به مذاکره با آمریکا نوشت:ادامه این وضعیت چه ترامپ پیروز شود چه بایدن، شرایط اقتصادی با وجود بیکاری، تورم و کرونا به مرحله سختی رسیده است. اگر بایدن به پیروزی برسد همانطور که قول داده درمورد برجام مذاکره خواهد کرد منتها شرایطش متفاوت خواهد بود. به‌گونه‌ای که عمر تعهدات تا ۲۰۳۵ یا ۲۰۵۰ ادامه یابد و در این مدت با ورود به تعهدات و فضای بین‌المللی مشکلات اقتصادی تا حدودی حل شود... آمار رسمی بیانگر جمعیت بیکاری است که چندین میلیون نفر هم به آن اضافه شده است. تحمل فشار اقتصادی بیشتر، بالارفتن روزانه قیمت طلا و دلار و تعطیلی بنگاه‌های تولیدی احتمالا تا آستانه انتخابات میسر باشد و اگر ترامپ در کاخ سفید بماند، شرایط شاید فرق خواهد کرد و به نسبت پیروزی بایدن تصمیم سریع‌تری باید مدنظر قرار گیرد.

«فریدون مجلسی» دیپلمات سابق که اکنون خانواده اش ساکن آمریکا هستند در مصاحبه با شماره امروز روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «آیا ترامپ می‌تواند تحــریم‌های ایــران را دائمی کند؟» گفت: «ایران در این میان باید بسیار زیاد مراقب باشد، زیرا اگر تحریمی علیه ایران وضع شود دیگر بدون رای مثبت آمریکا نمی‌توان آن تحریم‌های بین‌المللی را لغو کرد. این یک چالش بسیار بزرگ برای ایران خواهد شد و ضرورت دارد تا دستگاه دیپلماسی کشورمان به این امر توجه ویژه داشته باشد. اگر این تحریم‌ها وضع شود در مرحله بعد صلح و امنیت بین‌المللی را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد و حتی ممکن است اجازه حمله به ایران نیز در ادامه آن صادر شود».

این دیپلمات سابق و حامی برجام در ادامه گفت: «بایدن ادامه‌دهنده راه اوباماست. معاون او بوده و در تمام برنامه‌ریزی‌هایی که منجر به برجام شده حضور داشته و نقش موثری داشته است. او نیروی مهم پشت جبهه سیاست دولت اوباما بوده است. باید خاطرنشان کرد که تحریم‌های بانکی ایران زمانی رقم خورد که اقدامات داخلی در ایران منجر به تنش شد. ما قرارداد‌های زیادی تجاری برای خرید هواپیما امضا کرده بودیم. مبادلاتی انجام شد و بخشی از مطالبات ایران به‌صورت نقد به ایران پرداخت شد و در زمان اوباما با حضور موثر بایدن این اتفاقات افتاد؛ بنابراین اگر بایدن نیز به عرصه قدرت بازگردد اعلام خواهد کرد که خروج ترامپ از برجام اشتباه بوده است. او به مصوبه شورای امنیت باور دارد و اگر هم بخواهد تحریمی علیه ایران وضع کند، برجام را بر هم نخواهد زد. جو بایدن به‌صراحت اعلام کرده است به برجام باز خواهد گشت و این صحبت‌های او به واقعیت نزدیک است و آنچه در این میان اهمیت دارد نحوه تعامل طرفین پس از این اتفاق است».

این روزنامه اصلاح طلب اذعان کرده است که چه ترامپ در انتخابات پیروز شود و چه بایدن، در هر صورت مسئله دائمی کردن محدودیت‌های برجام و تعمیم توافق هسته‌ای به حوزه توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران در دستور کار آمریکاست.

این روزنامه حامی برجام در ادامه مدعی شده است که اگر در مقابل ترامپ، احتیاط نکنیم، حتی گزینه حمله نظامی به ایران نیز محتمل است!

این روزنامه اصلاح طلب همچنین با گره زدن معیشت مردم به مذاکره با آمریکا، اینطور القاء کرده که اگر با آمریکا درباره موضوعات جدید (موشکی و منطقه ای) به مذاکره بنشینیم، در وضعیت اقتصادی کشور تحول ایجاد می‌شود.

علاوه بر این، روزنامه آرمان مدعی شده که دموکرات‌ها در مواجهه با ایران در پی تعامل و بهبود وضعیت هستند و اگر در دولت اوباما وضعیت اقتصادی بهتر نشد، تقصیر منتقدان در داخل است!

داستان سرایی‌های این روزنامه اصلاح طلب در حالی است که همین چند روز پیش تصاویر دیدار رئیس جمهور صربستان با رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید، در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت.

«دونالد ترامپ» در اقدامی تأمل برانگیز برخلاف قوانین و آداب رسمی دیپلماتیک – مبنی بر اینکه همتایان دو کشور در دیدار دوجانبه باید جایگاه مشابهی داشته باشند -در حالی که خودش پشت میز بزرگ کارش نشسته بود، در اقدامی تحقیرآمیز و البته توهین آمیز «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان را روی یک صندلی معمولی در مقابل خود نشاند.

در بخشی از جلسه که ترامپ، به مفاد توافق امضاشده میان خود و رئیس جمهور صربستان پیرامون انتقال سفارت صربستان به قدس اشغالی اشاره می‌کند، طرف صرب با تعجب به اطراف می‌نگرد و بر خلاف رسم معمول در امضای توافقات بین‌المللی، صفحات توافق را ورق می‌زند و صفحات پیشین را مطالعه می‌کند. این رفتار عجیب، با موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی مواجه شده و حتی عده‌ای گفته‌اند گویا ووچیچ نمی‌دانسته چه توافقی را امضا می‌کند.

این عکس در حقیقت تصویر «مذاکره با آمریکا بدون روتوش» بود. به عبارتی این عکس، «تصویری دستکاری نشده» و «بدون صحنه آرایی‌های فریبنده» از مذاکره با آمریکاست.

راه حل بهبود وضعیت اقتصادی کشور، این نیست که بر مولفه‌های قدرت ساز چوب حراج بزنیم. اگر اینطور بود پس از بتن ریزی در قلب راکتور هسته‌ای و از کار انداختن حرکت چرخ سانتریفیوژها، باید شاهد فتح الفتوح اقتصادی در کشور بودیم.

برجام از اولین روز اجرا در دولت اوباما به صورت فاحش نقض شد. دولت اوباما رکوردار تحریم علیه ایران در ۴۰ سال اخیر است. با اینحال رسانه‌های اصلاح طلب همچنان نقش ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها در ایران را ایفا کرده و برای به قدرت رسیدن دموکرات‌ها لحظه شماری می‌کنند!

راه حل بهبود وضع اقتصادی کشور، اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی، اعتماد به جوانان نخبه و متخصص، بهره مندی از توان عظیم داخلی و تلاش برای رونق تولید است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهید خبر، تاریخ انتشار: 21 شهریور1399، کد خبر: 276574،  www.shahidnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین