پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
تعداد سایت‌هایی که تخصص تاریخی داشته باشند در زبان فارسی زیاد نیستند. سایت «تاریخ ایرانی» یکی از این سایت‌ها است که با موضوع قرار دادن تاریخ به عنوان محور اصلی سایت در چند بخش که شامل گزارش‌های ویژه، پرونده، وقایع اتفاقیه، تاریخ مصور، از دیگر رسانه‌ها، پاورقی، روزشمار، تاریخ جهان، کاغذ اخبار، گزیده‌های تاریخی، تاریخ شفاهی و کتاب می‌شود، به تاریخ ایران می‌پردازد. یادمان نرود که تاریخ مجموع رویدادهای رخ داده در گذشته نبوده ، تجاربی برای تفکر است و بستری برای تمدن سازی. لذا رسالت فعالان این بخش بشدت حساس بوده و قابل تقدیر.
شعار سال: زهرا سلیمانی اقدم- در فضای خواب آلود این روز‌های سایت‌ها و خبرگزاری‌های تخصصی حوزه تاریخ، علوم انسانی و علوم اجتماعی که جایشان را به شخصی نویسی‌های فارغ از تحقیق و صفحات شبکه‌های مجازی باافزوده‌های تخیلی داده است، وجود سایتی که بشود با خیال راحت و به دور از جهت دهی‌های خیالی و جناحی به خوانش مطالب آن پرداخت، بسیار ارزشمند است.

سایت «تاریخ ایرانی» با داشتن نگاهی به روز به تاریخ و نگاهی تاریخی به مسائل روز و کمک گرفتن از چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته به مرور آنچه که تاریخ می‌شناسیم می‌پردازد. سایت تاریخ ایرانی از آن دسته سایت‌های است که علاوه برمطالب تولیدی درباره تاریخ، اقدام به بازنشر مهمترین بخش از سرویس‌های تاریخ سایت‌ها و روزنامه نیز می‌کند.

علاوه بر برگزاری نشست و مصاحبه‌های مرتبط با موضوعات تاریخی که از مهمترین فعالیت‌های این سایت محسوب می‌شود، گشت و گذار در روزنامه و مجلات قدیمی و سرزدن به اخبار جذاب سال‌های گذشته از دیگر نکات خوب این سایت تاریخی است.

بخش تصویری سایت با عنوان «تاریخ مصور» هم از غنای خوبی برخوردار است به خصوص که تصاویر به همراه توضیحات مفصلی که درباره موقعیت، وضعیت و مسائل حول و حوش آن آمد است، زوایای پنهانی از تاریخ را در بسترهای محیطی و زمینه ای و حواشی دارای اثرات احتمالی، آشکار می‌کنند.

این سایت که نزدیک به ده سال مشغول فعالیت است از معدود سایت‌های قابل اعتماد و پایای حوزه تاریخ در ایران محسوب می شود.
 
یادمان باشد که تاریخ مجموع رویدادهای رخ داده در گذشته نیست. تاریخ،میراث داری فعال از تجارب موفق و ناموفق جهت، تفکر و اندیشیدن است. چنین برداشتی از تاریخ، بستری برای تمدن سازی قلمداد می شود. کشوری که تاریخ ندارد (نگاه رویدادی به تاریخ داشتن، معادل تاریخ نداشتن است)، تفکر و تمدن نخواهد داشت.  لذا رسالت فعالان این بخش بشدت حساس بوده و قابل تقدیر. برای همکاران خوبمان در سایت تاریخ ایرانی برای سال ها زحمات خوبشان، سپاس گزاری می کنیم.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی - خبری شعار سال
 
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سرگه بارسقیان
Canada
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
3
درود
از لطف و حمایت شما از سایت تاریخ ایرانی سپاسگزارم
سرگه بارسقیان
سردبیر تاریخ ایرانی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین