پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
به زودی در وزارت ورزش و جوانان قرار است تغییرات به وجود بیاید و برخی مدیران و کارکنان وزارت ورزش بازنشسته شوند و حالا باید دید آیا وزیر ورزش از متخصصان عرصه ورزش استفاده می‌کند یا دوباره راه برای سیاسیون و غیرمتخصصان باز می‌شود؟!
شعارسال: قرار است به زودی تغییراتی در وزارت ورزش و جوانان با معرفی معاونت جدید در حوزه فرهنگی و ورزش همگانی به وجود بیاید. دوره هشت ساله مأموریت عبدالحمید احمدی در این وزارت‌خانه  به زودی به اتمام می‌رسد  و به تبع قانون باید هر چه سریع‌تر این پُست را ترک کند.  

اما گویا قرار است در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش هم تغییراتی به وجود بیاید. متصدی این پست ژاله فرامرزیان است که شنیده می‌شود از سوی نمایندگان مجلس برای حضور این معاون در این پست فشار‌های زیادی وارد شده و قرار است به زودی از  این معاونت نقل مکان کند. البته با توجه به ثبت‌نام نظریان مادوانی در انتخابات فدراسیون اسکی  و احتمال کسب این صندلی، به نظر می‌رسد پست بعدی فرامرزیان هم مشخص شده و دیر یا زود او به مرکز مشارکت‌های اقتصادی که مسئولیت آن  برعهده نظریان مادوانی بوده، نقل مکان می‌کند.  

از سوی دیگر گویا همان طور که پیش‌بینی می‌شد حسن رنگرز که حدود ۶ ماه سرپرستی دفتر استعدادیابی در وزارت ورزش و جوانان را برعهده داشته  به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران منصوب شد.

جنگ قدرت بین آقای وزیر و معاونت حقوقی امور استان‌ها

ایرج رحمانی سال‌ها در ساختار ورزش کشور به عنوان مدیر طراز اول فعالیت می‌کند، اما پرونده فعالیت او اواخر شهریورماه امسال بسته خواهد شد و این مدیر ورزشی به زودی بازنشسته می‌شود. اما در مورد جایگزین او حرف و حدیث زیادی مطرح است. با توجه به عملکرد نه چندان قابل قبول حیدری مدیرکل ورزش استان خوزستان و درخواست‌ها برای تغییر او، گمانه‌زنی‌های بسیار زیادی  صورت گرفته که حیدری جایگزین رحمانی می‌شود و در پست مدیرکل امور هماهنگی استان‌ها مشغول به کار می‌شود؛  اما از طرفی دیگر شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین برای تصدی پُست مدیرکل امور هماهنگی استان‌ها از سوی تقی‌زاده مورد حمایت قرار گرفته و به وزیر ورزش معرفی شده است.

اسبقیان اسفندماه سال گذشته پست ریاست فدراسیون جانبازان و معلولین را برعهده گرفت؛ او پیش از این به عنوان مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی فعالیت می‌کرد و البته در بیشتر فدراسیون‌های ورزشی یا مجامع سابقه نامزدی یا سرپرستی را داشت؛ اما سال گذشته ریاست فدراسیون جانبازان و معلولین را برعهده گرفت و حالا قرار است دوباره او جابه‌جا شود. بدون شک جابه‌جایی او و بلاتکلیفی یک فدراسیون پارالمپیکی صدمات زیادی به ورزش پارالمپیک می‌زند؛ چرا که این فدراسیون پیش از انتخاب اسبقیان هم برای مدت طولانی با سرپرست اداره می‌شد و حالا تغییر و جابه‌جایی می‌تواند شرایط را برای ورزشکاران این فدراسیون در سال منتهی به پارالمپیک سخت کند.  

با توجه به اینکه اسبقیان، از سوی معاونت حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش معرفی شده است؛ در حال حاضر جنگ قدرت بین وزیر ورزش و تقی‌زاده است و باید دید کدام یک پیروز خواهند شد.   در حوزه معاونت پارلمانی و امور استان‌ها،   وزیر ورزش گزینه‌های مورد نظر را انتخاب کرده است. از سوی سلطانی‌فر یک نفر به عنوان مدیرکل امور مجلس انتصاب شد و این در حالی است که تقی‌زاده در این انتصاب نقشی نداشت، حالا باید دید در دومین پست مدیرکلی معاونت تحت امر تقی‌زاده، باز هم سلطانی‌فر گزینه‌ها را معرفی می‌کند یا او می‌تواند گزینه مورد نظر خود (اسبقیان) را انتخاب کند.  

موج بازنشستگان در راه وزارت ورزش

در اردیبهشت‌ماه سال جاری تعداد زیادی از مدیران و کارکنان وزارت ورزش بازنشسته شدند و حالا قرار است اواخر شهریورماه دوباره همین اتفاق رقم بخورد و  برخی کارکنان و مدیران این وزارت‌خانه بازنشسته شوند. در این شرایط همه منتظر هستند که سلطانی‌فر برای پست‌های خالی چه کسانی را معرفی می‌کند و آیا باز هم افراد غیرسیاسی و غیرمتخصص در بدنه ورزش ورود می‌کنند یا خیر! به هر حال تاکنون بار‌ها این موضوع ثابت شده که حضور افراد سیاسی و غیرمتخصص به بدنه ورزش کشور ضربه می‌زند به خصوص که امسال سال منتهی به المپیک است و زمان بسیار اندک است.  

بدون تردید حضور افراد غیرمتخصص باری بر دوش ورزش کشور است، چرا که این افراد در بدنه ورزش نبودند و حالا قرار است کار یاد بگیرند و در مرحله آزمون و خطا باشند. این موضوع می‌تواند ورزش را دوباره با چالش روبه‌رو کند. اگر قرار باشد دوباره مدیران سیاسی برای ورزش ایران تصمیم بگیرند پس چه زمانی قرار است از نیروی‌های درون سازمانی یا متخصص بهره برد؟! این در حالی است که یکی از وعده‌های وزیر ورزش و جوانان استفاده از نیرو‌های دروس سازمانی و افراد متخصص در ورزش ایران بوده است؛ اما حتی در بحث انتخابات فدراسیون‌ها و سرپرستان هم این افراد حضور ندارند.

جولان غیرمتخصصان در عرصه ورزش

در وزارت ورزش و جوانان حضور افراد غیرمتخصص سبقه طولانی دارد؛ به عنوان مثال نظری مادوانی فارغ‌التحصیل دانشگاه شهید رجایی است و با مدرک تحصیلی دکتری تربیت بدنی در مدیریت کل منابع انسانی یا همان امور اداری که هیچ ارتباطی به مدرک تحصیلی او ندارد خدمت می‌کند. یا مسئولی که مدیرکل امور بین‌الملل را برعهده دارد؛ یا در پست معاونت جوانان محمدمهدی تندگویان با مدرک تحصیلی فوق لیسانس مدیریت شهری مشغول به فعالیت است. یا همچنین رضا حجتی با لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه تهران به عنوان مدیرکل ورزش روستایی مشغول به کار است.

قطعاً ورود افراد غیرمتخصص به حوزه ورزش مشکلات زیادی به بار می‌آورد و حالا با تغییراتی که در بدنه وزارت ورزش و جوانان قرار است به وجود بیاید باز هم باید شاهد ورود افراد غیرمتخصص باشیم که باری به ورزش ایران اضافه کنند. شاید وقت آن رسیده که ورزش ایران همچون کشور‌های دیگر استفاده از نیرو‌های متخصص را در دستور کار قرار دهد و افرادی که هیچ ربطی به بدنه ورزش ندارد از سمت خود کنار بروند. هر چند که یکی از ایراد‌های اصلی وزارت ورزش در دوره سلطانی‌فر همین موضوع بوده و هست؛ وزیر ورزش پیش از این وعده استفاده از متخصصان ورزش را داده بود، اما در دوره او در وزارت ورزش کمتر شاهد این موضوع بودیم و بیشتر افراد سیاسی یا غیرمتخصص در این وزارت‌خانه مشغول به کار شدند.  

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:۲۴ شهریور ۱۳۹۹، کدخبر:۵۱۴۱۴۸، www.ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین