پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۵۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان از کسب ۵۷۵ مدال رنگارنگ در رویداد‌های بین‌المللی در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این افتخار ماحصل تلاش فعالیت ۴۹ فدراسیون در بخش ملی و حضور زنان در ۴۷ رشته ورزشی در عرصه‌های جهانی و آسیایی است.
شعار سال: «زهراالسادات موسوی» این خبر را روز شنبه درباره دستاورد‌های حوزه ورزش زنان در سال ۹۸ اظهار داشت: عضویت در ۷۷ مجمع بین‌المللی ورزشی و ۱۸۲ مورد اعزام به رویداد‌های برون مرزی و ۳۴ میزبانی خارجی از دیگر دستاورد‌های ورزش زنان در سال گذشته است.

وی به کسب ۲۰ سهمیه جهانی در حوزه ورزش زنان اشاره کرد و افزود: کسب هفت سهمیه المپیک توکیو در رشته‌های (تیراندازی/ کاراته/ تکواندو)، ۱۰ سهمیه پارالمپیک توکیو در رشته‌های جانبازان و معلولان (پاراتیراندازی، پارادوومیدانی، قایقرانی، تیراندازی با کمان) و کسب سه سهمیه المپیک زمستانی ۲۰۲۰ جوانان سوییس در رشته اسکی از افتخارات حوزه ورزش زنان در سال گذشته بوده که در کنار آن کسب ۷۷ کرسی بین‌المللی ورزشی با هدف افزایش مشارکت زنان در مجامع بین‌المللی در نوع خود بیسابقه است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان ادامه داد: در عین حال زنان در ۲۱۶ مسابقه بین‌المللی شرکت کردند که در مجموع ۱۸۲ اعزام و ۳۴ میزبانی در سال گذشته از دستاورد‌های دیگر این بخش بشمار می‌رود.

یک میلیون ۴۱۲ هزار و ۲۹۳ ورزشکار زن سازمان یافته

موسوی از کسب ۵۷۵ مدال توسط زنان در میادین بین‌المللی شامل (۲۱۰ طلا/ ۱۶۱ نقره / ۲۰۴ برنز) و اعزام ۸۰ داور زن به مسابقات بین‌المللی در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین یک میلیون ۴۱۲ هزار و ۲۹۳ ورزشکار زن سازمان در کشور فعالیت دارند.

وی تعداد باشگاه‌های ورزشی فعال دو منظوره (زنان و مردان) را هم ۱۲ هزار و ۷۳۸ باشگاه عنوان می‌کند که از این تعداد سه هزار و ۹۳۱ باشگاه ورزشی ویژه زنان است.

تصویب لباس ۴۷ رشته برای ورزشکاران زن

سرپرست سابق فدراسیون اسکیت در بخش دیگری از این گفتگو اعلام کرد که تاکنون پوشش ۴۷ رشته برای ورزشکاران زن جهت حضور در میادین ملی و بین‌المللی تصویب شد.

موسوی به کسب نخستین‌های ورزش زنان در سال ۹۸ گریزی زد و گفت: ارتقاء ساختار تشکیلاتی ورزش زنان از رییس گروهی به معاونت ورزش زنان استان، کسب مدال طلا در رقابت‌های جهانی تیمی میکس در رشته تکواندو، کسب مجوز راهیابی به المپیک ۲۰۲۲ جوانان سنگال در رشته ووشو، کسب مدال طلا در جام جهانی جوانان در ماده میکس رشته تیراندازی، داوری زنان ایرانی در رویداد غرب آسیا دررشته پاراوزنه‌برداری و نخستین حضور رسمی زنان در ورزشگاه آزادی به عنوان تماشاگر دیدار فوتبال تیم ملی ایران و کامبوج برگی از افتخارات حوزه زنان است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس مربیگری D جهانی پس از انقلاب با مدرس فدراسیون جهانی و حضور ۶۲ بانوی مربی در رشته هندبال، کسب مجوز رشته‌های اسکی کوهستان و صحرانوردی در المپیک زمستانی جوانان در سال ۲۰۲۰، کسب مقام سوم هوپس آسیا در رشته تنیس روی‌میز، برگزاری مسابقات المپیاد برتر ورزش کشور در رشته موتور کراس اتومبیل‌رانی، برگزاری مسابقه موتور سرعت زنان و آمــوزش موتــور‌های سنگین مختــــص زنان در رشته اتومبیل‌رانی و اعزام تیم ملی بزرگسالان به مسابقات آسیایی و جهانی در رشته وزنه‌برداری نیز از اتفاق‌های مهم ورزش زنان در سال ۹۸ بود.

مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان کسب نخستین مدال برنز در رقابت‌های بین‌المللی جام سلیمان اوغلو ترکیه در رشته وزنه‌برداری، کسب اولین مدال برنز کاتا زنان در رقابت‌های ساحلی قهرمانی جهان در رشته کاراته، کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیا رشته کوهنوردی (دیواره‌نوردی)، کسب ۲ مدال طلا و یک مدال نقره و ۶ مدال برنز در مسابقات جهانی رشته موی‌تای ورزش‌های رزمی، کسب مقام سوم در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۹ آسیا در رشته دوچرخه‌سواری در استقامت جاده و کوهستان، کسب مقام سوم (مدال برنز) در مسابقات جهانی دوومیدانی پرتاب دیسک فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی، کسب مدال طلای رشته پدل‌بورد مسابقات موج‌سواری قهرمانی آسیا در فدراسیون انجمن‌های ورزشی و کسب مقام سوم جهان در مسابقات جهانی پیوند اعضاء را دیگر دستاورد‌های زنان در سال گذشته برشمرد.

توجه و ضرورت آموزش در بخش‌های مختلف ورزش زنان

موسوی در بخش دیگری از گفت و گوی خود به ایرنا گفت: طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی منابع انسانی متخصص ورزش زنان با عناوین بررسی آسیب‌های ناشی از فضای مجازی در ورزش، رویکرد‌های مدیریت منابع انسانی در ورزش، مفاهیم نوین، برنامه‌ریزی راهبردی در ورزش، بررسی مسایل زیستی، روانی و اجتماعی زنان در ورزش، مدیریت ارتباطات موثر در ورزش، مدیریت هیجانات در ورزش، اجرای طرح سنجش آمادگی جسمانی مرتبط با تندرستی بانوان و غربالگری شاخص‌های تندرستی و سلامت زنان حوزه ستادی و معرفی و تجلیل از بانوان کارآفرین و تاثیرگذار در توسعه ورزش زنان هم از فعالیت معاونت ورزش زنان در سال گذشته است.

به گفته وی، ایجاد زمینه‌های لازم برای کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک، اهداء نشان شجاعت به بانوی نابینای ورزشکار ایرانی از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک در رشته اسکی نابینایان، تدوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی نیرو‌های متخصص ورزش زنان با رویکرد افزایش تصدی‌گری مدیریت زنان در سازمان‌های مختلف ورزشی اعم از ادارات کل و فدراسیون‌ها، اعزام داوران و ناظرین رشته‌های مختلف ورزشی به رویداد‌های بین‌المللی به منظور کسب تجربه و ارتقاء دانش تخصصی، برگزاری برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب (مسابقات، جشنواره‌­ها، کارگاه‌­های آموزشی، نشست­‌ها از دیگر فعالیت این حوزه است.

برگزاری ۴۳۸ اردوی تدارکاتی داخلی و خارجی

مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان درباره برگزاری اردو‌های تدارکارتی در سال ۹۸ گفت: در سطح داخلی ۴۱۷ اردو و در سطح بین‌المللی ۲۱ اردو و در مجموع چهار دیدار تدارکارتی در بخش زنان طی سال گذشته برگزار شده است.

موسوی درباره رقابت‌های داخلی در سال ۹۸ توضیح داد که ۳۹۱ رقابت قهرمانی کشور، ۱۰۱ لیگ و ۱۷۸ رویداد در سطح داخلی در سال ۹۸ در رشته‌های مختلف برگزار شده است.

وی ورزشکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی را یک هزار و ۸۵ نفر و تعداد ورزشکاران عضو تیم ملی را ۶۶۹ نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع ۲۱۶ رویداد بین‌المللی برگزار شده است و ۱۸۲ اعزام در سال ۹۸ صورت گرفت.

مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در معاونت ورزش زنان را توسعه در بخش ورزش همگانی عنوان کرد و گفت: ۱۴ هزار و ۹۰۵ رویداد در ورزش همگانی برگزار شد که یک هزار و ۴۵۰ برنامه به طور مشترک با نهاد‌های دیگر اجرا شده است.

حضور ۳۵ هزار مربی فعال و ۳۵ هزار داور فعال در سال ۹۸

موسوی در بخش دیگری شمار مربیان در سال ۹۸ را ۱۰۷ هزار و ۱۹۴ مربی عنوان کرد که از این تعداد ۳۵ هزار و ۲۱۷ مربی فعال هستند. همچنین از مجموع ۷۱ هزار و ۹۰۴ داور ۳۵ هزار و ۲۹۵ داور فعالیت دارند.

مدیر کل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش زنان درباره برنامه‌های امسال هم گفت: طرح طبیعت‌گردی خانواده سلامت پایدار، طبیعت ماندگار، طرح مهارت‌های دفاعی (پیرامید ورزشی)، آموزش و توانمندسازی مربیان آمادگی جسمانی و پیلاتس (در راستای اجرای طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی و عشایری کشور)، المپیاد استعداد‌های ورزشی دختران روستایی و عشایری کشور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه معاونان ورزش بانوان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه نواب رییس زن فدراسیون‌های ورزشی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان و داوران ملی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه ورزشکاران تیم‌های ملی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی ویژه مدیران، مربیان، داوران و ورزشکاران برنامه‌های است که با توجه به گسترش شیوع کرونا به مرور تا پایان سال اجرا می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: irna.ir /۸۴۰۳۲۶۰۲
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
0
خوبه برنامه حذف ورزش بانوان رو در سرمون نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین