پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
جلسه فنی تیم ملی کشتی فرنگی با حضور علیرضا دبیر رئیس، حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون، علی محمدی مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و حسن رنگرز قهرمان اسبق کشتی فرنگی و سرمربی و مدیر سابق تیم‌های ملی کشتی(مدیرکل اداره کل ورزش مازندران) برگزار شد.در پایان این جلسه و با توجه به ضرورت پیگیری برنامه‌های تیم ملی کشتی فرنگی و خداحافظی محمد بنا سرمربیگری این تیم، حسن رنگرز به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی منصوب شد . رنگریز پس از این حکم، از مدیرکلی ورزش مازندران خداحافظی نمود. برخی از منتقدین و تحلیل گران نیز از علل پشت پرده کناره گیری محمدبنا و پیامدهای نسبتا خوب انتخاب حسن رنگریز می گویند.

شعار سال: بعد از اینکه تیم ملی کشتی فرنگی ایران نتوانست در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان به مدال طلا دست پیدا کند و نتیجه قابل قبول سال گذشته را تکرار کند؛ انتقاد‌های زیادی به سوی محمد بنا روانه شد.محمد بنا هم که در چندین مقطع مختلف و بشکل پیوسته از سال ۲۰۱۹ به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب شده و در سال‌های اخیر توانست عملکرد قابل قبولی از خود به ثبت برساند، بعد از مسابقات جهانی و عدم همگرایی نتایج تیم با انتظارات سر مربی،نامبرده از شاگردان خود خداحافظی نموده و به فدراسیون نیز اعلام کرد قصد ادامه همکاری ندارد.

کناره گیری محمدبنا و انتصاب حسن رنگرز بعنوان سرمربی تیم ملی کشتی
جلسه فنی در مورد تیم ملی کشتی فرنگی ظهر روز سه شنبه با حضور علیرضا دبیر رئیس، حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون، علی محمدی مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی و حسن رنگرز قهرمان اسبق کشتی فرنگی و سرمربی و مدیر سابق تیم‌های ملی کشتی برگزار شد.در پایان این جلسه و با توجه به ضرورت پیگیری برنامه‌های تیم ملی کشتی فرنگی و خداحافظی محمد بنا سرمربی این تیم، حسن رنگرز به‌عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی منصوب شد و حکم خود را از رئیس فدراسیون کشتی دریافت کرد.
 
عکس العمل محمد بنا به انتصاب حسن رنگرز:
در خصوص علل کناره گیری محمدبنا شایعات زیادی مطرح شده است. از عدم اخذ نتیجه دلخواه تا دخالت در لیست افراد اعزامی. از تغییر تابعیت علی ارسلان تا ماجرای عدم حضور در زاهدان . اما با تمام این دلخوری ها، سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی، انتصاب حسن رنگرز به عنوان سرمربی جدید تیم ملی را به کشتی فرنگی ایران تبریک گفت. بنا در این باره نوشت: تبریک به حسن آقای عزیز و کشتی فرنگی. امیدوارم همه کنار هم پیروز و موفق باشید و کشتی‌گیران بدانند که مرد بزرگی امروز در کنارشان قرار گرفته است، یار باشید.
 
کناره گیری محمدبنا و انتصاب حسن رنگرز بعنوان سرمربی تیم ملی کشتی + برخی از پیامدها
بدین ترتیب دوران سرمربیگری محمد بنا بعد از ۴ سال به پایان رسید و حسن رنگرز که هم اکنون مدیرکلی ورزش و جوانان استان مازندران را برعهده دارد، به عنوان سرمربی جدید کار خود را آغاز کرد. لازم به توضیح است که حسن رنگرز ۲۹ شهریور ماه، دقیقا دو سال پیش عهده دار مدیرکلی ورزش و جوانان مازندران شده بود و در ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱ در پیامی کوتاه به دوستان و نزدیکان خود، خبر از پایان دوره خدمت خود در ورزش مازندران داد. با وجود مخالفت های وزیر ورزش و جوانان و استاندار مازندران، رنگرز موفق شده که رضایت آنان را برای جدایی از این مسئولیت جلب کند.
 
برخی از تحلیل گران معتقدند که این انتصاب با وجود کناره گیری اسطوره بزرگی چون محمدبنا از مربی گری ، نوعی خسران برای کشتی محسوب می شود، اما بدلیل اشرافیت دوگانه حسن رنگریز بر حوزه های فنی-ورزشی و اداری- سازمانی مدیریت دولتی ، همچنین افزایش همگرایی برخی نهادها با ایشان خصوصا در بعد ارایه کمک های مالی، نوعی فرصت برای کشتی کشور محسوب خواهد شد. فرصتی که حتی ممکن است، باعث کاهش فشارهای وارده بر علیرضا دبیر بدلیل رفتارهای خاص و خارج از چارچوبش با بزرگان و حامیان پرده نشین کشتی کشور شود (سربسته عرض شد و نیازمند رمزگشایی است) . از طرف دیگر، همانگونه که حسن رنگریز در مراسم دریافت حکم سرمربی گری خود بیان داشت، ان شاالله خروج محمدبنا ، خروجی موقت بوده و امیدواریم دوباره شاهد حضور این اسطوره در سمت سر مربی گری کشتی کشور باشیم. 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
0
0
اطلاعات پشت پرده تون زیاده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین