پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۳۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
با توجه به اينكه به دليل شيوهع كرونا آموزش دانش‌آموزان از طريق سامانه شاد انجام مي‌شود، عدم آنتن دهی در روستا‌های شمال غربی بخش کبگیان، دانش‌آموزان را از آموزش مجازي محروم كرده است. مدير عامل شركت مخابرات كهكيلويه و بوير احمد وجود اين مشكل را به دليل نبود تجهيزات مخابراتي دانست و گفت: درصدد رفع اين مشكل هستيم اما زمان دقيق آن مشخص نيست.
شعار سال: بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید با سال‌های گذشته تفاوت‌های زیادی دارد، اضطرابی که به واسطه شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از این بیماری در کشور به وجود آمد و آحاد جامعه تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند.

طبق گفته وزیر آموزش و پرورش، آموزش  در کشور با شیوع ویروس کرونا تعطیل نخواهد شد و با تلاش جمعی برای آغاز و پایان مطلوب سال تحصیلی تلاش‌های لازم صورت می‌گیرد.

در همین رابطه مشاهده می‌شود آموزش به دو صورت حضوری، و از طریق سامانه شاد پیگری و ادامه دارد، هر چند سامانه شاد خود در حال حاضر مشکلاتی دارد، اما در شرایط فعلی مسئولان در سطح ملی برای بالا بردن سطح و کیفیت آموزش باید مشکلات این سامانه را برطرف کنند.

یکی از موضوعاتی که در مناطق کمتر توسعه یافته خصوصا کهگیلویه وبویراحمد در کنار سامانه شاد مشاهده شده و مردم  از آن رنج می‌برند، بحث آنتن دهی تلفن همراه در کنار آن نبود اینترنت است.

خبر‌ها از عدم آنتن دهی در روستا‌های شمال غربی بخش کبگیان شامل از جمله گردوه، بطاری، ساران، میان تنگان، حوزه چناروسرچنار، موگر با جمعیتی بیش از۱۰هزارنفردامنه حکایت دارد.

طبق برآورد‌های جمعیتی و همچنین ضرورت وجود آنتن دهی و نیز نبود اینترنت همراه، مسئولان مربوطه باید نسبت به برطرف کردن این موضوع اقدام کنند.

باید دید دانش آموزان محروم از آنتن دهی و تلفن همراه همچنان در این مناطق که بدون شک یکی از نیاز‌های آموزشی آن‌ها سامانه شاد است، تا چه زمان محروم از توسعه امکانت بروز مانند اینترنت خواهند بود و اینکه آیا مسئولان مربوطه نهایتا دغدغه‌های به حق آن‌ها را پیگیری خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت مخابرات کهکیلویه و بویر احمد در پاسخ گفت:

نقاط مختلفی از کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که پوشش اینترنت ندارد از طرفی همراه اول به قدر توان خود در حال کار است و اپراتور‌های دیگر نظیر ایرانسل و رایتل هم به نوبه خود برای پوشش اینترنت فعالیت دارند.

محمد هادی امیری بیان کرد: این روستا‌ها آنتن دهی دارند، اما اینترنت ندارند و نبود اینترنت به دلیل عدم دسترسی به تجهیزات است، که تلاش داریم با وجود شرایط کرونا و تحریم از طریق همراه اول مشکلات اینترنت این مناطق را حل کنیم، اما زمان دقیقی برا حل آن مشخص نیست.

وی گفت: مشکلات اینترنت این روستا‌ها به اطلاع وزارت خانه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از طریق جلسات هفتگی منعکس می‌شود و در حال حاضر در برخی از مناطق استانمسئولان مربوطه در حال کار و تلاش برای حل مشکلات اینترنت هستند.

گفتنی است با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و ضرورت دسترسی به اینترنت برای استفاده از سامانه شاد و همچنین خطرات حضور دائمی دانش آموزان در کلاس‌های درس در شرایط کرونا، می‌طلبد در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات اینترنت مناطق محروم کهگیلویه و بویراحمد خصوصا روستا‌های شمال غربی بخش کبگیان در دستور کار قرار گرفته تا دانش آموزان به واسطه نبود اینترنت و عدم دسترسی به سامان شاد دچار افت تحصیلی نشوند.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از شبکه تحلیلی خبری صبح زاگرس، تاریخ انتشار اخبار: ۴ و ۵ مهر ۱۳۹۹، کد اخبار:  ۱۶۳۵۰۸، ۱۶۳۸۹۶ www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
واقعا اين همه دانش اموز محروم اون هم در كشوري كه اين همه منابع و معادن داره غير قابل باوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین