پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
در کهگیلویه و بویراحمد مدارسی هست که کمترین تجهیزات و البته ابتدایی‌ترین امکانات را هم ندارند و برخی مدارس فقط دانش‌آموز و معلم دارند.
شعار سال:در کهگیلویه و بویراحمد مدارسی هست که کمترین تجهیزات و البته ابتدایی‌ترین امکانات را هم ندارند و برخی مدارس فقط دانش‌آموز و معلم دارند.
استانی با 600 کلاس درس غیر استاندارد/ 250 مدرسه‌ای که سرویس بهداشتی ندارد
تا چشم روی هم بگذاریم این 80 روز تابستان نیز مثل برق و باد تمام می‌شود و دانش‌آموزان دوباره مهری دیگر را تجربه می‌کنند.

استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌هایی است که مدارس آن وضعیت خوبی ندارند در بیشتر آن جاهایی که مدرسه ساخته شده نیازی به مدرسه نبوده و در عوض بسیاری از جاها مدرسه برای درس خواندن بچه‌ها ندارند و همین موجب شده که به فرض مثال داد امام جمعه دیشموک از ترک تحصیل دختران دیشموکی درآید.

مدارسی که کمترین تجهیزات و البته ابتدایی‌ترین امکانات را هم ندارند و برخی مدارس فقط دانش‌آموز و معلم دارند و بس.

اوضاع در مدارس به خصوص مدارس روستایی استان آن چنان وخیم است که برخی از آن‌ها سرویس بهداشتی ندارند و بچه‌ها برای این کار به خانه‌های خود مراجعه می‌کنند و یا مزاحم منازل مجاور مدارس می‌شوند.

همه آن چه که گفته شد دلنوشته نیست بلکه واقعیت‌هایی است که به صورت رسمی از زبان مسؤولان آموزش و پرورش بیان شده است و در آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی استان هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش از وجود 600 کلاس درس غیر استاندارد در استان خبر داد که البته این رقم خوشبینانه‌ترین رقمی است که آقای مدیر به عنوان آمار ارائه می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به وضعیت بد مدارس از نظر سرویس‌های بهداشتی اشاره می‌کند که 250 سرویس بهداشتی مدارس یا غیر قابل استفاده و یا نیازمند به نوسازی است.

او می‌گوید که تعداد زیادی از مدارس روستایی استان دیوار ندارند و البته تعداد زیادی از مدارس اصلا لوله آب ندارند که بچه‌ها آبی بنوشند و بدتر از همه این که در کل استان تعداد 5 هزار و 260 مدرسه وجود دارد که بخاری غیر استاندارد دارند.

 با چنین وضعیتی که در مدارس استان وجود دارد چگونه باید انتظار داشت که هم معلم و هم دانش‌آموز به فکر تدریس خوب و تحصیل موفق باشند وقتی که کمترین امکانات در مدارس وجود ندارد نباید از آموزش در این استان حرفی زد و انتظار شق‌القمر داشت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:12تیر1398،کد خبر:13980412000121،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین