پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30 درصد مدارس این استان غیر استاندارد، نیازمند تخریب و مقاوم سازی هستند.

شعارسال: هادی زارع‌پور در نشست ظهر امروز دوشنبه، نوزدهم شهریورماه شورای آموزش و پرورش به وضعیت دانش‌آموزان و مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: 153 هزار و 670 دانش‌آموز سال تحصیلی 97-98 را در 3015 آموزشگاه و 8602 کلاس درس آغاز می‌کنند .

وی با اشاره به ساماندهی 13هزار و 500 نیرو در سه ماهه تابستان اظهارکرد: محل کار این افراد باید مشخص می‌شد که تمامی آنها ساماندهی شدند و حتی ابلاغ 40درصد این افراد هم انجام شده و ما مشکل حاد نیروی انسانی نداریم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ مدرسه و مقاطع تحصیلی در سال جدید با مشکل نبود معلم مواجه نخواهد بود، خاطرنشان کرد: هفت درصد دانش‌آموزان در مقطع پیش‌ دبستانی، 40درصد در متوسطه اول و دوم و 50 درصد هم در دوره ابتدایی هستند، 48درصد دانش‌آموزان دختر و 52 درصد پسر هستند، 78 درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی و 23درصد در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل می‌شوند .

زارع پور با اشاره به آمار 25درصدی دانش‌آموزان در مناطق روستایی تصریح کرد: 776مدرسه زیر 10 دانش‌آموزی در سطح استان وجود دارد که این وضعیت برای وزارت آموزش و پرورش قابل قبول نیست. سال تحصیلی جدید این مدارس جمع‌آوری می‌شوند .

وی با اشاره به اینکه استان در سال 1380 بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را با 217هزار و 529 دانش‌آموز داشته، ادامه داد: 41درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش 25 تا 30 سال سابقه کار دارند و در آستانه بازنشستگی قرار دارند .

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تا سال1400، 872 نیرو از آموزش و پرورش خارج و 501 نیرو جذب خواهد شد، ضمن اینکه در سال جاری 402 نیرو آموزش و پرورش بازنشسته و 249 نیرو جذب خواهد شد .

زارع پور با اشاره به وضعیت فضای آموزشی در استان تاکید کرد: 30 درصد فضای آموزشی در استان غیر استاندارد، نیازمند بازسازی یا تخریب و بازسازی هستند، 5درصد مدارس استیجاری و 65 درصد استاندارد هستند .

وی با اشاره به مشکلات فضای آموزشی در بویراحمد مناطق اکبرآباد، نجف‌آباد، مادوان، شرف‌آباد، تلخسرو و بله‌زار بیان کرد: کل فضاهای آموزشی در بویراحمد 443 مورد است که از این تعداد 354 مورد فعال و 12 مورد در حال تاسیس هستند، فضاهای تخریبی در استان 115 مورد، فضاهای پیش ساخته 15مورد و فضای استیجاری 28 مورد است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 27 فضای آموزشی فاقد سرویس بهداشتی است، همچنین 52 فضا غیرقابل استفاده است که به دلیل نیاز مبرم آموزش و پرورش با ریسک بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند فضاهای تخریبی براثر زلزله 92 مورد بوده است .

زارع پور با بیان اینکه 28 مدرسه شهرستان بویراحمد استیجاری هستند، اضافه کرد: هیچ سرانه آموزشی برای آموزش و پرورش نداشتیم به همین دلیل مجبور شدیم دو میلیارد و 200 میلیون تومان از والدین اخذ کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 19 شهریور 1397 ، کد خبر: 976-986-5 ، www.yasouj.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
مقاوم سازی؟یعنی مقاومم نیستن:/ واقعا با جون بچه ها بازی میکنن مسیله به این مهمی چرا تا الان رسیدگی نکردن م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین