پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۰۲۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
رئيس كل بانك مركزي ضمن تشريح دلايل افزايش قيمت عرض، عدم تعادل عرضه و تقاضا همچنين جو سياسي - تبليغاتي ايجاد شده در زمينه فعال شدن مكانيزم ماشه را مهمترين دلايل جهش قيمت ارز برشمرد.
شعار سال: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در تشریح دلایل افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر در بازار ایران بیان داشت: عدم تعادلی که از ابتدای سال در بین عرضه و تقاضا به خاطر کرونا در بخش حواله تجاری ایجاد شد، به علت تعلل برخی صادرکنندگان برای عرضه ارز و تداوم روند تقاضا در ماه‌های گذشته به خصوص به خاطر توجیه قیمت برخی کالا‌های وارداتی تشدید شد.

همتی افزود: از سوی دیگر جو سیاسی - تبلیغاتی ناشی از اقدام آمریکا در اعلام عملیاتی شدن مکانیزم ماشه فضای لازم را برای جهش قیمت ارز در هفته‌های اخیر به‌وجود آورد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران اظهار داشت: همانطور که قبلا گفتم، بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای ایجاد تعادل در بازار حواله تجاری و کنترل نرخ آن به کار خواهد بست. بر پایه اقدامات انجام گرفته به‌ویژه در خصوص  دسترسی به برخی از منابع ارزی مان در خارج از کشور، برنامه‌هایی برای بازار ثانویه داریم که به‌تدریج عملیاتی خواهیم کرد.
 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفه از اسپوتنیک، تاریخ انتشار خبر: ۴ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۰۲۰۰۹۲۵۶۹۶۸۲۳۲، www.ir.sputniknews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین