پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
سرطان سینه شایع‌ترین نوع سرطان و ششمین عامل مرگ‌و‌میر (تا پیش از شیوع کرونا) در ایران است. تشخیص دیرهنگام، علت اصلی مرگ‌ومیر بالا و دوره‌های درمانی سخت می‌باشد که در صورت معاینه منظم فرد و تشخیص به موقع، این بیماری با شیوه‌های ساده دارویی قابل درمان است.

شعار سال: مجموعه‌ای از عوامل فردی چون عدم آگاهی از بیماری و علائمش تا اوضاع اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را می‌توان به عنوان علل تشخیص دیرهنگام بیماری نام برد. اما در این میان، جایگاه "بدن" موضوعی محوری است. جسمانیت زن و به ویژه نام و تصویر اندامی چون سینه در بسیاری موارد از عرصه اجتماع حذف می‌شود. به کار بردن واژه "سینه" بجای "پستان" در ترجمه سرطان پستان نمونه‌ای از این حذف در زبان فارسی  و دیگر زبان ها است. 

برخلاف تصور رایج، بدن صرفا واقعیتی بیولوژی و امر خصوصی نبوده، بلکه می تواند دارای ابعاد اجتماعی و فرهنگی هم باشد. بعضا شاهد ان هستیم که با برخی کم توجهی ها ، تحمیل قواعد حداکثری و حتی کم آگاهی ها ، زنان نسبت به بدن خود بیگانه شده و در چنین وضعیتی ست که زنان با غفلت از سلامت خود، اولویت را به اصلاح بدن و دریافت انواع خدمات زیبایی می‌دهند.

غفلت زنان از سلامت جسم و بخصوص سینه ها را می‌توان در ارتباط با تابوهای فرهنگی هم ارزیابی کرد. جامعه با تعریف حیای زنانه در بی‌اطلاعی درباره بدن و نیازهایش، کنجکاوی در این‌باره و لمس اندام های حساس را رفتاری شرم‌آور معرفی می‌کند. اما تشخیص به موقع انواع بیماری چون سرطان سینه، نیازمند معاینه منظم شخصی است.  در کلیپ زیر، شیوه صحیح خودمعاینه‌گری سینه با بیانی ساده طرح شده است.

تعداد بازدید : 16

 

شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی زن روز

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
اينم از اون دست عواملي هست كه بايد فرهنگ سازي درستي براش بشه و دكتر هاي متخصص در اين امر به طور رايگان و دوره اي بتونن معاينه كنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین