پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۷۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
در برنامه گفتگوی اجتماعی با موضوع «مدیریت بحران در کشور» با حضور اسماعیل نجار (رئیس سازمان مدیریت بحران کشور) روی آنتن رادیو گفتگو رفت. وی درباره اینکه چرا ۵۰ ماه طول کشید تا این قانون تصویب شود، عنوان کرد: کشور ما پر حادثه است و در این مدت قوانین زیادی به تصویب رسید که این قانون باید در اولویت اول قرار می‌گرفت که به رغم توجه کمیسیون‌های مختلف دیرتر انجام شد و در نتیجه نهایی و به مجلس بعدی رسید.
شعار سال: در ابتدای برنامه، اسماعیل نجار درباره اینکه قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال ۱۳۹۸ چه تغییری در مدیریت بحران می‌تواند ایجاد کند، گفت: من به قانون قبلی بر‌می‌گردم که تجربه زلزله مهیب بم را داشتیم و مقام معظم رهبری سه بار دیدار با مردم داشتند که منجر به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری شد و روح این سیاست‌های ابلاغی حاوی دو نکته اساسی است؛ یکی پیشگیری و دوم استفاده از ظرفیت کشور برای مدیریت هماهنگ که منتج به قانون آزمایشی مدیریت بحران سال ۷۸ تا اردیبهشت ۹۳ شد. 
 
نجار یادآوری کرد: وقتی منصوب شدم در پایان سال ۹۲ دیدیم قانون رو به اتمام است و خواستیم که تا پایان سال ۹۳ تمدید و بازنگری در آن صورت گیرد که انجام و به دولت فرستاده شد و در فروردین سال ۹۴ تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. 
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه حساسیت مجلس برای ما جالب و نظرات متفاوت بود، عنوان کرد: برای مدیریت بحران جایگاه‌های مختلفی دیدند. ۵۰ ماه در مجلس طول کشید که این قانون تصویب، نهایی و ابلاغ شود و در تاریخ ۰۴/۰۶/۹۸ توسط رئیس جمهوری ابلاغ شد. 
 
وی درباره اینکه چرا ۵۰ ماه طول کشید تا این قانون تصویب شود، عنوان کرد: کشور ما پر حادثه است و در این مدت قوانین زیادی به تصویب رسید که این قانون باید در اولویت اول قرار می‌گرفت که به رغم توجه کمیسیون‌های مختلف دیرتر انجام شد و در نتیجه نهایی و به مجلس بعدی رسید.

در ادامه می توانید گوشه ای از ارتباط تلفنی این برنامه با غلامرضا شریعتی ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی مدیریت بحران را ببیند که در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه چرا باید تصویب قوانین اینقدر در مجلس طول بکشد ، چه جوابی می دهد.
 
تعداد بازدید : 4
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت دیدوبین  ، تاریخ انتشار:  22 مهر1399  ، کدخبر: 1025722 ،www.appfile.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین