پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت برای الحاق به کارگروه اقدام مالی FATF و خروج ایران از فهرست سیاه تأمین مالی تروریسم، تعهداتی را پذیرفته است.

شعار سال: حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جلسه علنی سه شنبه مجلس شورای اسلامی و پس از گزارش وزیر اقتصاد درباره الحاق ایران به کارگروه اقدام مالی FATF اظهار داشت: دوستان این قرارداد را حداقل یکبار با دقت مرور کنند که محتوای آن مفهوم باشد.

وی با اشاره به تصویب قوانینی در زمینه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در مجلس طی سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هم قربانی تروریسم بوده و هم در این رابطه وضع قوانین داشته و هر جا که کسانی بدون تقسیم تروریسم به خوب و بد قدمی برداشته‌اند، جمهوری اسلامی همراهی و حمایت کرده است.

نماینده مردم قم با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد که پیگیری خروج ایران از لیست سیاه تأمین مالی تروریسم را به دولت گذشته مربوط می‌داند، تصریح کرد: در دولت گذشته نیز تلاش برای خروج نام ایران از فهرست سیاه انجام شد که مورد حمایت ماست و این تلاش در این دولت نیز مورد حمایت است، اما تفاوت این است که در دولت گذشته تنها مذاکره برای خروج از لیست سیاه بود اما امروز تعهداتی را پذیرفته‌ایم!

ذوالنور خاطرنشان کرد: جا داشت قبل از آنکه این مسئله رسانه‌ای و عمومی شود و دفتر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت را درگیر کند، ابتدا بررسی می‌شد و مورد وفاق قرار می‌گرفت و سپس خودزنی‌ها شروع می‌شد.

وی تصریح کرد: چرا مجلس باید آخرین جایی باشد که این مسئله را بررسی می‌کند!؟ خواهش من از رئیس محترم مجلس این است که در این بزنگاه‌های حساس وارد شود و شأن مجلس را حفظ کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به وزیر اقتصاد گفت: آنها در جواب نامه شما ۴۱ بند ارائه کرده‌اند؛ آنها حماس و حزب‌الله را تروریست می‌دانند و فردا اگر ما بخواهیم با این گروه‌ها تعامل کنیم، با الزامات تعریف شده در این ۴۱ بنده همخوانی ندارد، چرا که تعاریف ما از تروریسم و پولشویی متفاوت است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 6 مهر 1395، کد مطلب: 3780209: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین