پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۵۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
مینو محرز گفت: نوع دیگر پلاسما درمانی هموپرفیوژن نام دارد و گران است. مردم باید بدانند که هیچ یک از این اقدامات در روند درمان کرونا ۱۰۰ درصد نیست.

شعار سال: به باور برخی از پزشکان پلاسما درمانی یکی از اقدامات موثر در درمان کرونا محسوب است و برخی از پزشکان نیز تکرار این روش درمانی را دو ماه یکباره به بیماران توصیه می‌کنند. روشی که هزینه‌های میلیونی روی دست مبتلایان گذاشته است.

پلاسما درمانی جزو درمان‌های موثر و حتمی در درمان کرونا نیست

مینو محرز، عضو کمیته مقابله با کرونا در خصوص این روش درمان کرونا به خبرنگار اجتماعی برنا گفت: در ابتدای شیوع کرونا برخی از پزشکان بر این باور بودند که پلاسما درمانی در روند درمان موثر است. در ایران و دیگر کشور‌های کشور‌های جهان نیز اقدامات درمانی در این زمینه انجام شد، اما این درمان نیز چندان موثر نیست.

او افزود: پلاسما درمانی جزو درمان‌های موثر و حتمی در درمان کرونا نیست.

این پزشک عفونی درباره روش‌های درمان کرونا تاکید کرد: در حال حاضر هیچ داروی اختصاصی در درمان کرونا وجود ندارد. تاکنون تجویز رمدیسیویر، فاویپیراویر، پلاسما درمانی و ... تاثیر چندانی نداشته است.

به گفته محرز نوع دیگر پلاسما درمانی هموپرفیوژن نام دارد و گران است. مردم باید بدانند که هیچ یک از این اقدامات در روند درمان کرونا ۱۰۰ درصد نیست.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: باید دانست که فرد مبتلا به کرونا در کنار پلاسما درمانی، دارو‌های مختلف را دریافت می‌کند. مشخص نیست که برای درمان یک فرد کدامیک از این دارو‌ها مناسب بوده است.

این پزشک عفونی افزود: بر اساس آخرین مطالعات انجام شده هیچ یک از داروی تجویز شده در درمان کرونا موثر نیست. برای مثال وقتی فردی به آی سی یو می‌رود اقدامات درمانی متعدد برایش انجام می‌شود اگر بهبود یابد، طبیعتا یکی از این اقدامات موثر بوده است. در هیچ یک از نقاط دنیا درمان کرونا صد درصد کشف نشده است.

وضعیت کرونا افتضاح است

محرز درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور ما تصریح کرد: در مراکز درمانی کشور وضعیت کرونا افتضاح است. بیمارستان‌ها جای خالی ندارند.

عضو کمیته مقابله با کرونا گفت: تاکنون یافته‌های جدید برای درمان کرونا یافت نشده است، اما برای پیشگیری عدم شرکت در تجمعات، زدن ماسک و عدم تردد‌های غیرضرور، شست‌وشوی دست و ... تاکید می‌شود. هرچند به این نکات نیز آن طور که باید و شاید اهمیت داده نمی‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۲۷مهر ۱۳۹۹، کدخبر: 1074125، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
خدا کنه واکسنش رو کشف کردند درمانش رو هم کشف کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
اين خانوم مينو محرز هم نتونسته پيش بيني هاي درستي از اين بيماري ارائه بده به مردم و بارها حرف خودشون رو در رابطه با اين بيماري پس گرفتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین