پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۰۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۷
کارشناسان عراقی معتقدند، سفارت آمریکا از طریق یک برنامه آموزشی به ظاهر فرهنگی با استفاده از جوانان عراقی در حال تهاجم فرهنگی، رسانه‌ای و سایبری برای نابودی ارزش‌ها، اصول و نظام سیاسی حاکم و بسترسازی برای سلطه کامل بر این کشور است. یک برنامه موسوم به آیلپ (IYLEP- Iraqi Young Leaders Exchange Program) که برنامه آموزشی مختص نوجوانان عراقی است و توسط سفارت ایالات متحده در بغداد و دفتر فرهنگی وزارت امور خارجه ایالات متحده طراحی و در میان عراقی‌ها در حال اجراست مسئولان و کارشناسان عراقی را نگران کرده است.
شعار سال:از سال ۲۰۰۷ سفارت آمریکا از راه اندازی «برنامه تبادل فرهنگی برای رهبران جوان عراق» خبر داد که در آن بیش از ۱۲۰۰ دانش آموز دختر و پسر از مدارس متوسطه و دانشگاهی شرکت کردند .این برنامه در سال ۲۰۱۹ متوقف شد؛ اما سفارت آمریکا در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۳ بار دیگر از  پذیرش درخواست‌های متقاضیان عضویت در این برنامه خبر داد.

براساس بیانیه سفارت آمریکا این برنامه به دانش آموزان ممتاز دبیرستانی که مهارت‌های رهبری و درک اصل تعامل و مشارکت مدنی را نشان داده‌اند اما به زبان انگلیسی ناکارآمد هستند ، این فرصت را می‌دهد که بتوانند در یک برنامه چهار هفتگی آموزشی تابستانه با سفر به آمریکا که کاملاً مجانی است شرکت کنند.

برخی از ناظران گفتند: این برنامه بخشی از توافقنامه راهبردی است که بین ایالات متحده و عراق به امضا رسیده است که با هدف درک متقابل و تقویت روابط بین مردم ایالات متحده و عراق اجرا شده است.

به گفته فعالان اجتماعی، وظیفه این جوانان عراقی نابودی همه ارزش‌های اجتماعی و دعوت به همجوشی با غربی‌ها و زندگی کردن مانند آنها و عادی سازی روابط با همه از جمله رژیم صهیونیستی است.

یک عضو جنبش النجباء عراق هم با تبیین اهداف و مقاصد برنامه آیلپ گفت: هدف سفارت از برنامه آیلپ تجهیز ارتش‌های الکترونیکی و اعزام آنها به ایالات متحده برای ورود به دوره‌های آموزشی به بهانه برنامه‌های تقویت توانمندی و استعدادهاست، اما در واقع هدف آمریکا تربیت افرادی به عنوان تحلیلگران سیاسی است که بعدها در صفحه‌های تلویزیون ظاهر شده و اسلام سیاسی را هدف قرار دهند و این توهم را ایجاد کنند که اسلام سیاسی شکست خورده است و باید جنبشی مدنی سکانداری عراق را برعهده بگیرد.

عضو جنبش النجباء عراق تهاجم فرهنگی را بزرگ‌تر از تهاجم نظامی داعش علیه عراق خواند و گفت: اما جنگ فرهنگی به رهبری آمریکا جنگ آتی ماست. ما در جنگ علیه داعش پیروز شدیم. این آمریکاست که ایدئولوژی ما را هدف قرار خواهد داد. بنابراین این بار باید با ایدئولوژی و نه دستان خود به مقابله با آن برویم.
 
تعداد بازدید : 11


پایگاه تحلیلی-خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
يعني امريكا در هر زمينه اي داره فشار رسانه اي خودش رو اعمال ميكنه تا فرهنگ كشور هارو ازش بگيره و اين اصلا خوب نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین