پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۱۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی مکانیزاسیون کشاورزی طی هفت سال خبر داد.
شعار سال:رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی مکانیزاسیون کشاورزی طی هفت سال خبر داد و گفت: طی مدت یاد شده با این سرمایه‌گذاری حدود ۱۳۰ هزار دستگاه تراکتور، هفت هزار دستگاه کمباین برنج، سه هزارو ۸۰۰ دستگاه کمباین غلات و ۲۸۰ هزار ادوات به بخش کشاورزی تزریق شد.
 
وی با اشاره به این که از ابتدای سال ۹۹ تا نیمه نخست مهر ماه بیش از یک هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل خط اعتباری شماره هشت مکانیزاسیون کشاورزی به بهره‌برداران تخصیص یافته است، افزود:
 
این میزان تسهیلات تخصیصی در مقایسه با ۶ ماه سال قبل سه برابر رشد داشته است.
 
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جذب تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در ۶ ماه سال گذشته را ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:
 
طی ۶ ماهه سال ۹۹ به رغم محدودیت‌های اقتصادی و ناشی از بیماری کرونا قریب به هشت هزار دستگاه تراکتور در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و امیدواریم این روند در نیمه دوم سال ادامه یابد.
 
حدود ۹۵ درصد ماشین‌ها و ادوات کشاورزی که در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است، از محل تولید صنعت داخل بوده و پنج درصد واردات به این دلیل است که برای تولید برخی ماشین‌های مورد نیاز، تولیدکننده داخلی در کشور نداریم.
 
*** افزایش قیمت ماشین‌های کشاورزی
 
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی درباره افزایش قیمت ماشین‌های کشاورزی، اظهار داشت:
 
با توقف پرداخت ارز ترجیحی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی، قیمت ماشین‌های کشاورزی نیز تغییر خواهد داشت و از این رو امیدواریم بخشی از قیمت این ماشین‌ها را به کشاورزان کمک کنیم.
 
تلاش می‌کنیم در قالب کاهش نرخ سود تسهیلات، هنگام خرید ماشین‌ها از کشاورزان حمایت کنیم.
 
عباسی در عین حال بر برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بسته‌های حمایتی از کشاورزان در حوزه مکانیزاسیون تاکید کرد.
 
با توجه با افزایش نرخ دلار و توقف تخصیص ارز ترجیحی، کشور باید به سمت بومی‌سازی واقعی برای ساخت ماشین‌های کشاورزی برود.
 
*** اختصاص ۷ خط اعتباری
 
 در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، به شکلی که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون به تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.
 
خط اول اعتباری در سال ۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۷۵۰ میلیارد تومان)، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال (۸۰۰ میلیارد تومان) در سال ۹۳، خط سوم در سال ۹۴ به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری چهارم در سال ۹۵ به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال، در دولت دوازدهم خط اعتباری پنجم در سال ۹۶ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۱۳۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و خط اعتباری شماره هفت در سال ۱۳۹۸ به مبلغ یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
 
آمارها نشان می‌دهد سالیانه ۲۵ هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.
 
پس از چند دهه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور ما به ۱.۶۵ اسب بخار در هکتار رسیده و قرار است این رقم به ۲.۱ اسب بخار افزایش یابد.
 
                                
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع  ، تاریخ انتشار:  29 مهر1399  ، کدخبر: 226850 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
كشاورز در ايران نيازمند فرهنگ سازي داره چون اين طرح ها ظول ميكشه تا مورد موافقت كشاورزان قرار بگيره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
فكر نكنم كشاورز ها از اين كارها حمايت لازم رو به عمل بيارن اين ها دوست دارن همون زمينه هاي سنتي رو ادامه بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین