پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۰۹۲۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال طرح مالیات بر ارزش افزوده به صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: با این طرح شاهد افزایش منابع مالیاتی کشور خواهیم بود.
شعار سال:محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به آخرین وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: این طرح یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی در حوزه مالیات کلان بوده که این موضوع در ساختار بودجه اثرگذار است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مذکور امروزه مطالبه مقام معظم رهبری در اصلاح ساختار بودجه است، افزود: یکی از موضوعات مهم بحث ایجاد مالیات‌ها بر پایه‌های جدید مالیاتی است.

وی ادامه داد: از این رو پایه‌های مالیاتی دارای دو سرفصل هستند که در دستورکار کمیسیون است. یکی از این سرفصل‌ها مالیات بر عایدی است که همان CGT و سرفصل دوم مالیات بر مجموع درآمد است که همان PIT است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خوشبختانه بعد از انجام چند ماه کار کارشناسی در خصوص طرح مالیات بر عایدی سرمایه این طرح در کمیته مالیاتی مصوب و اکنون در صحن کمیسیون نیز نهایی شده است.

وی ادامه داد: قرار است گزارش نهایی طرح مذکور به صحن علنی ارسال شود که اگر این قانون در صحن علنی مصوب شود می‌تواند به عنوان یک پایه مالیاتی عملیاتی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هدف از این پایه مالیاتی جلوگیری از افزایش تغییرات قیمت برای کسانی است که دنبال نوسان‌گیری در بازار خودرو، مسکن، ارز و طلا هستند.

وی ادامه داد: با تصویب نهایی طرح مذکور کسانی که وارد نوسان‌گیری می‌شوند باید بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت بپردازند.
 
با طرح مصوب مجلس در بحث مالیات‌ها تعدیل در حوزه نوسان‌گیری در بازار رخ می دهد

پور ابراهیمی افزود: با طرح مصوب مجلس در بحث مالیات‌ها تعدیل در حوزه نوسان‌گیری در بازار رخ داده و بازار از بهم‌ریختگی دور خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه طرح مجلس در خصوص مالیات‌ها در سالیان متمادی در اکثر کشور‌های جهان اجرایی شده که باعث کم‌شدن نقدینگی نیز می‌شود، گفت: با طرح مصوب مجلس شاهد افزایش منابع مالیاتی کشور خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان در پاسخ به این سوال که آیا مالیات بر سهام نیز در مصوبه کمیسیون بوده است یا خیر، تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون مالیات، به سهام بورس و سپرده‌های بانکی تعلق نمی‌گیرد و حتی درحال حاضر نیز در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس نیست.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازآناپرس، تاریخ انتشار:۱۱ آبان ۱۳۹۹، کدخبر: ana.press، ۵۲۷۰۴۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
من که این لفظ نوسان گیری رو هر سری میشنوم حس میکنم عده ای قراره به خاک سیاه بشینن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
ازین پر نوسان تر؟!؟:))))
یعنی با افتخارم میآید میگید؟!؟ کی پس جلوشو بگیره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
0
0
به نظرم این ها در زمینه طلا هرکاری بکنن بازار بدتر میشه همین الانشم هم به لطف دعا و .. ثابت مونده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
تا الان که ساعتی نوسان داشته الان میخواد بشه دقیقه‌ای اینم بشه آب که از سر بگذرد چه یک وجب چه صد وجب
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین